fredag 4 juni 2010

Att blogga öppet.

Jag fick ett förslag av en av mina vänner igår - jag vet inte om hon läser den här bloggen eller ej, som jag tidigare sagt vill jag inte ens veta om någon jag känner läser eller ej - min vän tycker att jag skall börja blogga.

"Börja mammablogga!" tyckte min vän. "Om du mammabloggar, då lovar jag att jag läser, bara för att det är du som skriver" fortsatte hon.

Med ett leende tillade hon att det är av yttersta vikt att jag bloggar under mitt riktiga namn, annars kommer ingen att hitta bloggen tillade hon.

Jag mammabloggar ju redan nu? Är det här en mammablogg, det har jag inte ens reflekterat över.

Jag sitter och suger på karamellen, det finns något som lockar i vännens förslag, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Å andra sidan tror jag inte att jag vill dubbelblogga - är lite osäker här - men, det jag är säker på, det är att jag inte vill sluta blogga som Eludie.

Äh, det här är ett inlägg som väl beskriver hur synapser ser ut i mitt huvud.

1 kommentar:

Camilla Toniolo sa...

Ditt riktiga namn? Heter du inte Eludie? :-) För mig är och förblir du Eludie och jag skulle bli lite förolämpad om du plötsligt gick och bytte namn. ;-)

Anledningen att jag bloggar under mitt eget namn (nuförtiden) är att min blogg från början var riktad direkt till mina vänner hemma i Sverige. Den var ett sätt att kommunicera utan att skriva massor av liknande mail. Skriver man däremot om riktigt privata saker är det väl skönare att skriva under annat namn.
Men vad du än gör - sluta inte skriva ialla fall!