söndag 26 april 2009

Fertilitetsironi?

Min sekreterare är gravid.

Hejsan, hoppsan.

Sekreteraren har varit trött och hängig i ett par veckor. Efter att sjuksystern konstaterat att det inte är något fel på min kära assistent hade kära assistent gjort ett test, "för säkerhets skull".

Det är klart att hon är gravid, det är solklart att hon berättar det för mig (då hon är i femte veckan...).

Och det är solklart ett misstag.

Sekreteraren och pojkvännen har haft ihop det i några månader, har just kommit igång med att vara tillsammans på riktigt. Och vips, det här.

Behöver jag tillägga att det är solklart att min sekreterare berättar att de inte vet vad de skall göra, om de skall behålla barnet eller ej?

Behöver jag tillägga att det var en utmaning att sitta och se ut som om solen skiner under hela denna hennes berättelse?

6 kommentarer:

Signora sa...

Solklart... :-(

MochM sa...

Klart som korvspad...
m.

Anonym sa...

Åh shit vad orättvist!
/Anna-Bell

litenlotta sa...

fy f*n. jag tror inte jag hade kunnat hålla mig utan att berätta min historia. för att få människan att se saken/barnet i ett större perspektiv. hon hyser tydligen ett stort förtroende för dig som berättar redan i femte veckan... suck. styrka och kramar!

k sa...

Hej!
Jag hittade din sida precis och nu ska jag läsa varenda inlägg.

Man upphör aldrig förvånas över hur människor slänger ur sig saker högt och lågt. Jag beundrar dig som kunde hålla masken. Det är inte lätt, jag vet.

Kram!

Tingeling sa...

Åh fy fan.

kram