fredag 3 april 2009

Utbildning pågår och fortsätter.

Det är verkligen mycket att göra just nu. Både på jobbet och privat.

Jag har blivit utbildad å jobbets vägnar i flere dagar på raken och såg verkligen fram emot att få sova utan väckarklocka som sängkamrat. Vilket tji jag fick då jag råkade kasta ett getöga på min kalender - det är familjeutbildning precis hela dagen i morgon.

Jag måste erkänna att min första känsla var ett litet "neeej, jag orkar inte". Det är klart att jag orkar! Jag tittade just i vår lilla (nej, den är verkligen stor!) utbildningsbok - och i morgon kommer det att handla om barnets rätt till familjeförhållanden och -relationer. I hemläxan, som skall göras efter morgondagens utbildning, finns uppgiften "Brevet till föräldrarna". Och det är en alternativuppgift. Jag skall skriva brev a) eller brev b).

A = brevet skrivs utgående från att vi väljer att bli fosterföräldrar. B = brevet skrivs utgående från att vi väljer att försöka få bli adoptivföräldrar.

*?*

Jag hoppas innerligt att jag skall bli klokare under morgondagen.

1 kommentar:

MochM sa...

Hoppas det gick bra igår och att du fick sova ut i morse. Ska bli spännande att få veta hur det gick med breven och resten av dagen.
Sköt om dig!
m.