fredag 20 november 2009

Som om ni ville veta, 58 facts of my superb life:

1. Hur gammal är du om fem år? Tro det eller ej, jag har i alla fall svårt att tro det, men jag kommer att vara hela 44 år. Jag känner för att lägga mig ner och dö en smula omedelbums.

2. Vem var den senaste du träffade? En kollega, vi är ute på arbetsresa.

3. Hur lång är du? 172 cm. Tror jag, jag är ju så gammal att jag säkert börjat krympa redan. Tyvärr sker krympet bara på längden, det kompenseras på bredden.

4. Vilken var den senaste film du såg? Ingen aning, jag kommer aldrig ihåg namnet på filmer jag ser...

5. Vem ringde du senast? En kollega. Det handlade om en fest som skall fixas.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "XXXvägen, tror jag den hette". Meddelandet gick till min man som försöker navigera sig till min systers hus.

7. Vad är dagens planer? Jobba. Det blir en lång kväll, med roligt program.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?Absolut skicka sms. Jag tycker riktigt illa om att tala i telefon (Ting - du märker att jag kopierar hela ditt svar!)

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda. Pappa gift med ny kvinna, mamma ensam.

10. När såg du senast din mamma? På min systersons dop. Han döptes för två år sedan.

11. Vilken ögonfärg har du? Gröna. Ibland röda.

12. När vaknade du idag? Mobilen väckte mig 06.00. Jag steg upp 06.20.

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej. Men det skulle vara fint att hitta en nu!

14. Vilken är din favoritplats? Mitt hem är etta, sommarstället (inkl. svärföräldrarna) är god tvåa. Stallet trea.

15. Vilken plats föredrar du minst? Tandläkarstolen.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag har faktiskt ingen aning. Delar av mig vill fortsätta där vi bor nu, en del av mig vill bo i ett hus på landet. Jag saknar havet, jag skulle vilja bo vid havet.

17. Vad skrämde dig som barn? Avsked och farväl. Jag var otroligt rädd för att alla omkring mig skulle dö. Samtidigt fantiserade jag ofta om min egen död, eller mest om begravningen faktiskt.

18. Vem fick dig att skratta senast? Ett par kolleger, jag berättade om en snöplig incident på jobbet. Jag är ganska underhållande (ni måste tro mig!) ibland. Äh, det här låter som om jag själv var den som fick mig att skratta senast. Det händer också.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej. Jag har till och med vinylsinglar i hyllan. En stolthet är "Midi, Maxi & Efti" - det ni.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Vi delar hemmadator, den är bärbar. Jag skriver oftast på jobbdator, den är alltså bärbar den också.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det varierar nuförtiden väldigt mycket, allt från spritt språngande som Gud - eller vad han nu heter - skapte mig till riktiga kyska mormorsmodeller.

22. Hur många kuddar har du i sängen? En. Tidigare adderades till detta en katt.

23. Har du någon gång spytt på fyllan? Jodå.

24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Sko- och fotdon enligt väder. Jösses, jag låter verkligen präktig. Jag kan dock inte gå i högklackat. Med betoning på "kan" inte.

25. Är du social? Nej, inte egentligen. Jag är bra på att spela social, men jag fördrar ofta total ensamhet. Ibland står jag ut med sällskap av min man. Sällan står jag ut med sällskap av någon annan. Hur rolig är inte jag?

26. Vilken är din favoritglass? Lakritsglass.

27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala bort alla lån. Placera. Sluta jobba (så mycket som nu). Skriva. Köpa häst.

28. Tycker du om kinamat? Jo, den som görs och äts på plats i Kina. Den som görs här hemma, den påminner inte ens om kinamat.

29. Tycker du om kaffe? Jo. Men, är inte kaffe- eller koffeinberoende.

30. Vad dricker du till frukost? Kaffe.

31. Sover du på någon särskild sida? Nej, jag tror inte det. Somnar bäst på vänster sida och vaknar ofta på rygg.

32. Kan du spela poker? Nej, det kan jag faktiskt inte. Ting! Du är inte ensam!

33. Tycker du om att mysa? Nej, inte egentligen.

34. Är du en beroendemänniska? Jo, jag kunde bli beroende av vad som helst när som helst. Därför avstår jag från det mesta.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Astrid Lindgren. Inte för att jag känner henne, men jag vet vem hon var.

36. Vill du ha barn? Haaahaaa. Det här är humoristiskt! Ni skulle bli överraskade om jag svarade nej, erkänn!

37. Kan du några andra språk än svenska? Finska och engelska. Tyska, lite franska och grunder i italienska och estniska.

38. Har du någonsin åkt ambulans? Jo, jag höll på att dö i en inre blödning en gång.

39. Föredrar du havet eller en pool? Havet, absolut. Jag tycker dock om att motionssimma, det gör jag helst i bassäng.

40. Vad spenderar du helst pengar på? Böcker och mat.

41. Äger du dyra smycken? Nej. Till och med vigselringen är monetärt mätt mycket billig. Mätt i känslor är en del av mina smycken omätbart dyrbara.

42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Iste.

43. Vem är den roligaste människan du känner? Jag vet faktiskt inte.

44. Välj ett ärr på din kropp? De som sitter under troslinningen. De är de tyngsta ärr jag bär, både fysiskt och psykiskt. Sen har jag ett stort ärr över halsen, det är mitt gangsta-ärr!

45. Vad har du för ringsignal? En specialdesignad signal, jag har fått den via jobbet.

46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej. Allt i min barndom försvann, det gällde allt från kläder till husdjur och föräldrar.

47. Flirtar du mycket? Nej, inte nuförtiden. Jag känner mig inte attraktiv, jag har flirtat som bäst och mest de gånger jag känt mig fin. Både på insidan och utsidan.

48. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen.

49. Kan du byta olja på bilen? Jo. Jag kan också byta däck.

50. Har du fått fortkörningsböter? Nej.

51. Vilken var den senaste bok du läste? Motsatsen till kärlek - Julie Buxbaum.

52. Läser du dagstidningen? Jo.

53. Prenumererar du på någon veckotidning? Jo, alldeles för många.

54. Dansar du i bilen? Jo! Både då jag kör och framför allt då jag sitter brevid.

55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Radio X3m.

56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Några namn som skall på festen ikväll.

57. När var du i kyrkan senast? Senaste jul.

58. Vad ska du göra nu? Byta kläder.

Tack Ting! Det här hjälpte upp den ordtorka jag drunknat i!

Inga kommentarer: