fredag 9 januari 2009

Fem dagar har veckan.

Matematiken blir sådan då man räknar en dag i taget. Och det gör jag just nu.

Femte dagen i fastan har inletts för några timmar sedan, lite beroende på hur taggad jag är så kvarstår allt mellan två och fem dagar.

Det är så oerhört skönt att göra det här - det känns skönt att bli av med allt slagg, jag är redan nu oerhört stolt över att ha hittat åtminstone några kotor av min ryggrad.

Samtidigt är det oerhört tråkigt. Under varje fasteperiod jag gjort märker jag hur mycket tid och tanke jag egentligen lägger på mat. Framför allt märker jag hur mycket jag äter och plockar i mig - allt i en salig blandning. Men, tråkigt är det, det skall medges.

1 kommentar:

Signora sa...

Fasta? Jäklar, du kör verkligen stenhårt på disciplinspåret nu! Heja dig!
Och själen då?