måndag 19 januari 2009

Oförklarlig frånvaro.

Oj, jag bara försvann?

Jag vet inte vad som hände, det låter så otroligt tråkigt att skriva att "jag haft så mycket att göra" - det är ju bara en fråga om prioriteringar - så, jag kan väl säga att jag lät livet hända i några dagar?

Livet är inte den gladaste färg-tv:n, det innehåller inte de senaste inom vårens käcka färger och det är inte så spännande att du behöver tugga i dig alla de - förhoppningsvis - tio fingernaglar du bär.

Äh, det har varit skolgång, arbete, laboratorieprov (jag saknar mitt provsvar...), lite hästar och hundar, absolut inget hembrygt äppelvin.

Så spännande är jag.

Om jag inte är spännande, så gör jag i alla fall mitt bästa för att antingen blotta mig totalt eller ge eventuella läsare ett exempel på hur elak / sentimental / övertydlig / dålig på att uttrycka mig jag egentligen är:


Jag måster erkänna att jag blev alldeles vansinnigt arg efter att vi sågs senast. Vansinnigt arg och oerhört ledsen.
Det är andra gången på mindre än ett år du inte bara antyder att jag är gravid, utan faktiskt har mage att påstå att jag är det - mina protester till trots. Bägge gångerna har dina plumpa påhopp sårat mig oerhört djupt.


XXX, jag är 38 år. Jag kan inte få barn, min outsinliga längtan till trots. Du skall veta att jag har försökt. Jag har gjort precis allt som står i min makt att göra för att få ett barn. Men, det kommer jag alltså inte att få.

Jo, jag är rund, men inte på grund av det du så ivrigt antyder. Jag har gått oceanvis i vikt på grund av alla barnlöshetsbehandlingar jag gått igenom det senaste året. Pricken över i:et, det är den cellgiftsbehandling jag gör ända sedan november, den gör att jag går upp i vikt ytterligare. Cellgiftsbehandlingen avslutar det absolut sista försöket att få bli mamma.

Du skall veta att jag fått stå ut med tillräckligt många otroligt tunga och svåra situationer redan inom mitt äktenskap, min familj och min vänkrets - det sista jag behöver är personer som du som oönskat hoppar på mig som jag upplever att du gjort.

Det är redan ett helvete, det behöver inte hjälp med att bli värre än det redan är.


Det är år 2009, att fullvuxna människor kan ha svårt att få till det kan inte vara en nyhet för någon längre.


Gud förbjude dig att nämna detta för någon levande eller död varelse, det här är min, bara min privatsak, jag vill bara få ett stopp på det här och påminna dig om att ytterst ofrivllig barnlöshet finns just såhär nära.

Så snäll och gullig är jag. Det är alltså mailet ovan jag skickade till en flyktig kollega som härom dagen jagade mig med den mest oönskade av demoner.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Shit vad bra!!!!!!!!!
Fick du nåt svar?
Kram
Freja

Anonym sa...

Så fruktansvärt bra!! Jag skulle vilja knycka det och skicka det själv till vissa puckon. ;-)

Jag är också nyfiken på om du fick något svar!

Kram åsa

MochM sa...

Oj vad bra skrivet. Hua vad hon måste känt sig hemsk. Med all rätta. Det är, som du skriver, 2009. Vad behövs för att folk ska förstå, lära sig, veta?

Även jag är förstås nyfiken på om hon vågade svara. Eller rättare sagt om hon vågade låta bli.

Kram på dig!
m.

Fertilitetsturist sa...

Underbart skrivet!
Vill givetvis gärna veta om du fått nån respons!
KRAM!

Signora sa...

Så hundraprocentigt ärligt och rakt. Modigt. Men inte håller väl en sådan skvällerkärring tyst om en så "spännande" historia? Men jag hoppas.

Lilla J sa...

Gud så bra skrivet!

Hoppas kärringjävlen grät floder över hur hemsk hon varit! Det förtjänar hon!

Hon lär väl aldrig trampa i det klaveret igen iaf... hoppas vi!

Kram

Thibb som... sa...

Vilket fantastiskt välformulerat mail! Det där gjorde du bra! Men, du är ju en bra tjej, så något annat var väl inte att förvänta! Massor av kramar till en stark, kommunikativ och integritetskrävande tjej - you rock the world! //T

Anonym sa...

!!!!

*ögonflod*

håller med alla ovanstående, måtte hon skämmas resten av sitt liv!

Tingeling sa...

Nämen åh, nu är du officiellt min största hjälte! Så otroligt starkt och rakt gjort - 10 poäng och mitt i prick!
Människan måtte ha svårt att sova nu. Du skriver väl om du får något svar?

Anna sa...

Det är fantastiskt bra skrivet. Det är också det enda rätta sättet för sådana som den kvinnan. Du är inte elak, du uppfostrar henne faktiskt. Och förhoppningsvis besparar du någon annan hennes jävla plumpa påhopp.

Kan också berätta att Pelle jobbade med en kvinna som hela tiden höll på med antydningar och frågor om vårt barnskaffande. När hon dessutom muttrade ordentligt inför en ledighet han skulle ha när det var dags för ÄP tog han henne mellan fyra ögon och berättade sanningen. Och skrädde inte orden. Jag tror att hon blev en bättre människa efter det faktiskt.

Kram
Maja Gräddnos

Songbird sa...

Bra sagt tjejen, att det ska vara så svårt för vissa människor att leva i verkligheten och inse att det inte är alla människor som det går på räls för att "skaffa barn", det är ju faktiskt 1 av 7 par som behöver kämpa med det. Människan behövde uppfostras och det gjorde du välformulerat och bra!

Uniflora sa...

Väldigt bra formulerat. Det var strongt att skicka det.

Jag hoppas det känns bra även så här efter att mailet är skickat. Jag hoppas hon håller ditt förtroende.

Kram

Tudorienne sa...

Superbra Eludie! Precis som andra har sagt, det enda rätta. Det är för lite klarspråk i den här galaxen, det är min mening.

Anonym sa...

Good for you! Bra! Tydligt, tillräckligt drypande och helt omöjligt att inte ta åt sig. Hoppas innerligt att hon får sig en tankeställare, och att hon inte är en av dem som går omkring och tror att världen inte angår henne. Tyvärr finns de människorna också men dem kan man inte hjälpa.
Berätta gärna om du får svar, nyfiken som attan!
krma