måndag 12 januari 2009

Tha Bitch is back.

Senast i februari ordade jag om henne, http://eludie.blogspot.com/2008/02/satan-spottar-mig-i-ansiktet.html, nu var hon på mig igen.

Denna gången dök hon på mig utanför jobbet. Ramsan var egentligen den samma - "jag ser att du blivit lite rund" - och jag bara blev till flis. Alldeles ursinnig snoppade jag av henne med ett elakt "nej, jag är bara fet". Hon, tro det eller ej, envisades med ett fortfarande lärkglatt "nu skall du inte ljuga". Jag nekade, än en gång och flydde fältet.

Hon har suttit fastbiten i min hjärna, hon har rivit naglarna mot mitt själsliga glas. Jag kunde inte fly hennes påhopp, mitt försök till trots.

Så jag skickade henne ett mail idag.

10 kommentarer:

Signora sa...

Men herregud!!! Den satan måste ju bara få lida! Hoppas du skrev ett mail som gör att hon vrider sig av smärtor och kommer göra det för resten av sitt liv. (Får vi läsa mailet förresten?) Och hädanefter forsigkommer du henne VARJE gång du ser henne och klappar henne på magen/gratulerar till graviditeten etc. Oavsett om hon är i barnafödande ålder eller ej. Så kan människor inte få hålla på ostraffat!!!!!

MochM sa...

The bitch har all rätt att vara tillbaka. Bra avsnäst, helt otroligt att hon inte fattade och la ner utan fortsatte tjata. Jag tycker illa om henne utan att ha träffat henne. Bra att du skrev till henne, människor måste lära sig förstå att inte trampa in på privat område på det där viset.
Kram m.

Anonym sa...

Har också råkat ut för liknande. Och det är hemskt, och då har jag inte ens din erfarenhet i bagaget. Och ngnstans spelar det ingen roll- om hon känner till din situation eller inte, för
1. hon riskerar att såra ngn som bara råkar vara rund om magen
2. hon riskerar att avslöja ngn som av olika skäl inte vill berätta om en graviditet
3. hon riskerar att såra någon som faktiskt inte är gravid, men göra skulle vilja bli
4. hon riskerar att göra någon till sårad som inte alls har planer på att bli gravid och blir tvungen att förklara sitt ställningstagande för andra
osv
jag kan komma på massor av skäl till att man inte gör som hon, men inget till att det skulle vara ok.
Tror Ribbing på etikett (DN, SVD?) har skrivit ngt helt underbart om detta också, hur man kan svara.
Din kollega behöver verkligen få veta hur ohyfsat och illa hon beter sig. Bra att du skriver, så kanske inte fler blir sårade i framtiden./Frida

Thibb som... sa...

Hehe, you go girl! You give her hell and everything else she deserves! Å får vi läsa mailet...
Stå på dig, det finns för många okänsliga idioter i världen! KRAM!

Lilla J sa...

Vilket ärkepucko!!

Du är grym, heja tha bitch!

Hoppas hon skäms ögonen ur sig efter ditt mail! Jag blir nyfiken på vad du skrev måste jag erkänna =)

Anonym sa...

att sådana märlor får gå lösa??? vissa människor är totalt utan vett och sans. Blir lite nyfiken på det där mejlet:-)
/i

Anonym sa...

Åh, vad jag hade gett för att få läsa det mailet;-) Jävla apa!!! Bra att du gav svar på tal, men en gång borde väl ha räckt, är hon efterbliven, eller?
Inget förvånar mig längre, men det gör mig fortfarande förbannad. Kram på dig i alla fall! Nästa gång har rätt att lappa till henne, bara så du vet!

Uniflora sa...

Mållös! Hur kan folk?

Hoppas mailet var riktigt vasst - alternativt riktigt tårdrypande så hon mår riktigt dåligt! Stor kram

Anna sa...

Vilken jävla skata!!!

Och snälla, kan vi få läsa mailet?

KRAM
Maja Gräddnos

PS Ditt språk är helt fantastiskt. Älskar att läsa det du skriver

Anna-Bell sa...

Jävla morrhoppa. Lova att du aldrig mer pratar med henne!