söndag 11 januari 2009

Rensning pågår.

Nu är snart sju hela dagar avklarade.

Det gör verkligen gott, för kroppen. Kroppen har avslaggat 4,5 kilo. Det känns bra.

Det gör gott för själen. Det känns bra att rensa. Jag är oerhört stolt över mig själv.

(Jag var ute på en smygtur per häst i går. UNDERBART! Det är över tre månader sedan jag suttit på hästryggen och som jag längtat! Också käraste finaste häst var glad som en lärka. En ridtur i solen på en glad häst är det enda balsam själen egentligen behöver. Allt detta skrivet inom parentes, för jag få ju egentligen inte rida än.)

6 kommentarer:

Signora sa...

Aja, baja! Fast ibland måste ju själen få förtur också.
Jag är mäkta imponerad över sju dagars fasta. Kan inte föreställa mig hur det vore att inte få äta mat. Fast det kanske inte är så märkvärdigt om man bara vet hur man ska dricka ordentligt?

Kram vännen!

Anonym sa...

Det gör gott att vara lite uppstudsig ibland och göra det förbjudna! Heja dig och heja hästen som verkar ha varit snäll och inte hystat av dig!

Uniflora sa...

Oj vad duktigt. 4,5 kilo på en vecka? Har du skippat mat helt?

Jag står här med flaggor och pompoms dock. Heja heja!

Och bra du kom iväg på en ridtur. Man behöver kärlek och själsmat och det verkar du ha fått! Kram

Anonym sa...

Du är duktig du vännen! Glad för att du kommit upp... på hästryggen.

Styrka och kramar!

MochM sa...

Jösses, 4,5 kilo på en vecka! Imponerande. Måste kännas fantastiskt att liksom bli lite ny på insidan. Och att sen smörja in det nya med hästkärlek är ju bara härligt. Om än förbjudet. Jag hejar på dig.
Varma kramar, m.

Anna sa...

Oj, vad duktig du är Eludie!
Strongt gjort tjejen!!
Stor kram!