måndag 21 december 2009

Biologi.

Från det stora till det lilla.

Nu skall vi prata om min kropp.

Som jag tidigare kanske har rapporterat är min kropp inte sig lik efter alla behandlingar. Då jag, efter många om, några men och oceaner av tid återfick min mens, så kom den tillbaka med besked. Ledsen över att behöva vara detaljerad, men vi pratar riktigt riklig mens. De första dagarna kunde jag använda Tena Lady för giganter. Sen blir det mer normalt.

Ägglossning, om det nu är det det är frågan om i mitten av menscykeln (?), den kommer nuförtiden med en mellanblödning. Tidigare uttryckte sig ägglossningen knappt som en stegrad pilskhet, så mellanblödning är en icke-önskad chock en gång i månaden.

Och, ja, vet jag ens vad jag pratar om? Jag är en stor slarver nowadays, efter att i många år haft stenkontroll på mina kroppsliga funktioner, så ids jag inte ens kalenderanteckna alla mina kroppsutsöndringar nuförtiden. Så, jag registreras för en mellanblödning av något slag, en gång i månaden.

Erkänn, det var just det här inlägget ni behövde, mitt i allt julstök.

(Att det min kropp hittar på är en ingång i klimakteriet - det kan vi ta en annan gång, visst?)

Inga kommentarer: