fredag 7 maj 2010

Bra reklam?

På grund av rätt obviösa skäl ammas inte liten (hur sic skulle inte DET vara?) - han har alltid gått och går på ersättning.

Det är skönt, främst gläder jag mig över att jag inte behöver delta i amningsdebatter - jag har förstått att de är aningen hetska...

Men, jag undrar hur pass väl reklamen på själva ersättningstetran fungerar? Ersättningsburken pryds av den sakliga textraden "Den bästa födan för ditt barn är modersmjölk".

Jojo. Jag hoppas att det är många med mig som inte drabbas av dåligt samvete då de läser den fina kommentaren.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Exakt. Jag ger också ersättning, av inte lika uppenbara skäl. Jag tror att de är tvugna att ha den komentaren - tänk u-länder, där ersättning kan anses bättre.
Lisa

mamman sa...

Liten har ju också alltid fått ersättning men faktum är att på bb där vi hämtade Liten blev jag tillfrågad om jag ville amma.

Vet inte om sköterskan fick hjärnsläpp eller vad men har tidigare hört att det skall gå att få till mjölkproduktionen även om man inte burit barnet.

Mikaela de Ville sa...

Jag har också tänkt på det där, mycket märkligt... Vera ammas ju men fick tillägg i form av ersättning, för att hennes pappa skulle få vara delaktig i matandet. Det kan ni ju alltid dela på och det går ju inte att sätta ett värde på.

Mikaela de Ville sa...

Ammades, ska jag kanske säga. Nåja, hon får lite fortfarande, men i kommentaren ovan kan man ju tro att jag fortfarande helammar vår niomånaders... :o)