måndag 3 maj 2010

Det ena och det andra.

Vi har firat valborg. Vi höll oss inom vårt område och firade med några familjer (!) i brunschens och eftermiddagsgrillandets tecken.

Utropstecknet efter "familjer" - ja, jag kan inte upphöra förvåna mig över att vi faktiskt sugits in i "familjegemenskapen". Vips, så umgås vi med andra familjer (!) med små barn (!). Det är brunsch med tilltugg också för små, och det jag måste låna är en burk mat för åttamånaders bebis (!). Kvällens grillande ute i parken, det avslutas tidigt för min del, för jag går hem och nattar liten (!).

Otroligt.

Åtta månder. Så gammal är liten nu. Och det händer nya saker varje dag! Vi var på rådgivning, BVC, senaste vecka, med läkarkontroll och allt - och just under besöket hos läkaren bestämmer sig liten för att han visst kan kräla framåt också, hittills har han blott åkt bakåt. Jag skyller på linoleummattan hos läkaren... Men, visst tar han sig framåt här hemma också, det då jag låter honom sparka på utan strumpor.

Andra favoriter (som faktiskt inte enbart är underbara) just nu, det är att kvida som en griskultning, vilket han gör då han inte får sin vilja fram och att grymta som en lite större gris, vilket också är ett protestläte.

Jag älskar honom så.

1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Så mysigt att läsa om ert familjeliv och den lille griseknoen :-)