söndag 22 mars 2009

Hembesöket avklarat.

Hembesök nummer 1 är avklarat. Det var inte så mycket att "klara av", det var egentligen ett mycket avslappnat besök och samtal.

Jag har tusen och en tankar i mitt huvud, men vill nu bara skriva ner det absolut viktigaste, den dynamiska duon som spelar en avgörande roll i mitt och min mans liv sade det, att "det finns absolut inget som skulle peka på att ni inte får bli föräldrar".

Det var så otroligt skönt att höra. Jag vill skriva ner det för att komma ihåg att jag och vi en gång fått höra det sägas. Utifall det var den sista gången.

6 kommentarer:

MochM sa...

Såklart dom skulle säga det! Härligt att höra. Och märkligt det där med hembesök och bedömning. Fast samtidigt inte. Alla borde kanske gå igenom någon slags kontroll innan dom fick sätta barn till världen.
Kram på dig!
m.

Anonym sa...

svaret var givet, finaste! ändå vill man ha bekräftelsen...

Tingeling sa...

Så fint!
Jättejätteglad för er skull!

..och vi följer i era fotspår..

stor kram!

Anonym sa...

Så gott för er med lite goda besked! Kram!

Songbird sa...

Så fint att få höra det!

Stor kram

Anonym sa...

Jag är inte alls förvånad! Men så säger våra vänner om oss också och ändå känner inte jag mig lika säker. Jag tror man är luttrad av alla grusade förhoppningar och misslyckande, man vågar liksom inte hoppas längre. Vad härligt, det känns verkligen som om ni är på G nu!
Kram på dig!