tisdag 2 juni 2009

Näsan ovan vattnet.

Jag har inlett min morgon med ett morgondopp, måhända inomhus och bassäng, men ändå. En halvtimme vatten mot en trött kropp kändes väldigt, väldigt bra.

I serien "I natt jag drömde"; i natt drömde jag att min chef ställde upp som surrogatmamma för mig och min man. I drömmen var hon glatt havande och gick omkring på ett seminarium med en liten gravidmage.

Till saken hör att jag har ett väldigt gott och nära förhållande till min chef, hon är också insatt i vilken min egentliga vardag är. Det goda förhållandet till trots, det som gör att drömmen kändes lite lustig var att alla mina kolleger var alldeles upp-och-ner av ilska och avund. Också i drömmen lyckades jag komma ihåg att min fina chef är sisådär 55 år.

Det som också gör att näsan hålls ovan vattenytan, en omskrivning av att jag är gladare idag, det är att jag gjorde fina Tingeling lite glad igår. Ekorrhjuleffekten härmed bevisad; glädje föder mer glädje!

3 kommentarer:

Tingeling sa...

Fel! Inte lite glad utan in-i-själen varmglad! Dessutom är blommorna så otroligt vackra och står på paradplats i solrummet och påminner om din vackra omtänksamma tanke!!!

Lucia sa...

Har kommenterat maj-inlägget om "de andra"..
Konstigt att jag inte hittat till din blogg förrän nu..
Kram

Anonym sa...

Hej vännen! Inte är det konstigt att du är trött och ledsen med jämna mellanrum. Så skönt att läsa att du är snäll mot dig själv och låter dig vara just det, ledsen. Jag tror det största misstaget man kan göra är att svära sig fri från sin historia och påstå att man är förbi den. Precis som du skriver så ändrar den form och färg, men finns där likaväl. Jag vill så innerligt avskriva mina sorgskulder men antar att jag i samma sekund kommer att sjunka till botten.

Stor kram till dig!