tisdag 4 augusti 2009

Djurkyrkogården fylls.

Jag fick ett meddelande sent igår av min ena syster. Hon meddelade att deras fyrfota vän nu också flyttat upp till djurhimmelen.

Det har gått några veckor sedan samma flytt skedde hos oss, under de senaste dagarna har det nästan känts okej att vara hemma i det katt-tomma hemmet, tills meddelandet anlände i min telefon igår.

Gråten som kom igår var en salig blandning av att jag vet hur väldigt hemskt det känns för min syster och hennes familj just nu och det självklara i att hennes sorg lyfte upp också min egen sorg.

Jag tröstar mig med att systers fina hund möttes av de finaste kattkompisarna i - ja, var de nu landar.

1 kommentar:

KaKi/FC sa...

Kanske hit?
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Min lilla har ännu inte kommit i jorden eftersom hon dog på hösten och jag ville ta med henne till Kinnekulle när det var dags för min vandring igen. Så i bränd form ligger hon i en låda och väntar på att det snart är dags... Men hon själv är ju redan där, med era små.