torsdag 20 augusti 2009

Jag borde definitivt sluta läsa...

...mammabloggar.

Varen icke oroliga, det gäller förstås inte er. Er som jag känner.

Det jag kan irritera mig pyttelitet över just idag, det är inlägg som handlar om hur förkastligt det är att mammatävla. Ni vet (eller så vet vi inte) tävlingen i klass lyx som går ut på att man tävlar om vem som är bästa förälder - det går tydligen att mäta i tusen och en kategorier.

Det är klart att det är ren och skär stupiditet i att tävla i en hur djävla bra förälder man är. Föräldrar skall blott vara saliga över mirakel de fått till stånd. Orsaken till att jag fortsatt är en liten bittermutta är den att jag, än en gång (hur tröttsam är jag inte?), försynt skulle vilja påpeka att alla inte ens får ställa upp i tävlingen.

Under loppet av ett varv runt klockan har jag blivit tilldelad nyheten om ytterligare ett redan anlänt mirakel och ett i görningen.

Mer preventivmedel åt folket?

1 kommentar:

Fertilitetsturist sa...

Ojojoj... var finns dessa tävlingar?? Hade ingen aning om att de fanns. Blir oerhört nyfiken på fenomenet och undrar var jag kan läsa mer om det..?