lördag 15 augusti 2009

... och många steg framåt!

Utan att vara vetenskapligt insatt, så vill jag härmed skriva under all forskning som säger att pälsdjur har en positiv inverkan på den mindre håriga släktingen, människan. Helgen har, så här långt gången, innehållit både hästar och hundar - och de funkar verkligen.

Den hemgjorda pizzan - som i skrivande stund bara existerar i tankarna - är bra den också.

Så, jag avgör på egen hand och säger att det är okej att jag trillar lite bakåt ibland.

Huvudsaken är att förmågan att ta ett par steg framåt igen finns. Och den finns, åtminstone just nu. Låt hända att kryckorna heter hästar, hundar och pizza.

Perspektiv på saker. Jag undrar om alla vi som lever ett liv som inte blev som vi planerat, får vi ett vidare perspektiv på saker? Det är säkert högst personligt och jag kan väl själv stoltsera med att vara trångsynt som nageltrång då det ger sig, men jag vill hoppas ändå. Jag hoppas att jag lär mig något av den här processen.

Inga kommentarer: