söndag 7 februari 2010

Våga hoppa.

Vi var, i alldeles normal ordning, och handlade i vårt lokala snabbköp igår.

Jag glömde salladen och var tvungen att gå tillbaka några hyllängder. Då jag kommer ikapp min man, hittar jag honom i gången med mjölkersättning, blöjor och babyoljor. Vi stod och tittade på varandra, på sakerna, på varandra och konstaterade - mer eller mindre i mun på varandra - att det känns som om vi gjorde något förbjudet. Att vi måste gå därifrån före vi blir ertappade i fel kvarter.

Så fortsätter det också här hemma, det känns som om vi utmanar ödet då vi ens tänker på att vi borde tänka på vad vi borde tänka på.

4 kommentarer:

litenlotta sa...

ni vågar, för ni har redan vunnit!!

*kärlek*

Anna-Karin sa...

Hoppas barnet snart är hos er och att ni vågar förbereda er med inköp från barngången!

avlängtantilldig sa...

Spännande..! Hoppas allt går bra för Er! Kram

Ullah sa...

Åh, vad jag önskar er lycka till!