måndag 22 februari 2010

Alltid redo, aldrig färdig.

Jag skrev att allt var färdigt i mitt senaste inlägg. Det stämmer inte.

Jag inser nu att jag och vi var så redo man kan vara, men färdiga - det blir vi aldrig. Det enda vi kan göra är att göra så gott vi kan.

Han är hemma! Liten herreman på sex månader kom hem med oss igår. Före vi kom hem tillbringade vi ett dygn på stället där han bott ända sedan sin födelse - och allt har varit ett enda rus av känslor de senaste dagarna - och veckorna.

Han är underbar. Han är världens finaste.

Jag kommer att orda tusen och ett ord om liten, jag lovar. Men det är inte dags för det riktigt ännu. För annat pockar på.

Jag inser nu att hela vår utbildning inför vår liten, att den går ut på rätt mycket regler och lag. Det handlar om besvärliga förhållanden och om en evinnerlig kamp mot myndigheter. Det handlar väldigt lite om liten.

För han är, precis som de flesta andra barn i världen, bara ett barn då han anländer i världen. Han bryr sig strunt om vem, vad och varför - han vill bara ha det bra. Och det - det är vår uppgift nu, att se till att han har det bra. Gärna bäst i världen - sett med våra ögon, då. Uppgiften är så stor och allvarlig att jag är lite skräckslagen, lite paralyserad av den just nu.

Det river i mig att se att liten inte riktigt vet var han hamnat, det gör honom lite orolig. Det är en omställning precis lika stor för honom som han är för oss. Han är säkert lika skräckslagen och paralyserad han.

På en lite mindre allvarlig nivå, så har liten råkat få en riktig dunderförkylning och jag märker redan nu att jag oroar mig, han är inte speciellt intresserad av att varken äta eller dricka och jag misstänker att han har ont i öronen. Borde jag ta honom till doktorn? Nu eller senare. Blir det för mycket för litenom också doktor skall kopplas in i dehär, för liten, hysteriska dagarna?

Tänk att jag får grubbla över saker som dessa. Bebisgrejer.

Det här är stort, det är ett mirakel.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var verkligen på tiden att ni fick bebisgrubblerier!!! Kramar och ta hand om varandra nu!^
Anna langtanefterlivet.wordpress.com

Camilla Toniolo sa...

Vet du att jag ryser och får tårar i ögonen när jag läser dina inlägg? Det är rakt igenom underbart att ni äntligen fått er lille. Underbart!
Ni tog en annan väg, men nu har du, liksom jag, en liten halvårs"Liten".
Jag VISSTE väl att allt skulle bli rätt till slut! :-)

nylsa sa...

Det är så stort att äntligen få läsa om bebisbestyr på din blogg, helt fantastiskt. Att sitta här i min/vår bebisbubbla och få läsa om din, me like!
Kram och lycka till

Tudorienne sa...

Det är stort och fantastiskt. Jag är så glad för din skull! Visst är det en otroligt stor uppgift att ta hand om de här små!

Tea sa...

Det är så underbart att läsa att du numera har bebisbestyr.

Tea sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maria sa...

Jag är så glad för er skull! Tänk att allt änd tll slut löser sig till det bästa!

Thibb som... sa...

Grattis till en fin liten pojke! Underbart med en liten bebis, och så snabbt det gick... :)

Du kommer att bli världens bästa mamma! Massor av kramar, T

Uniflora sa...

Underbart! Vad stort att få ta hand om lilleman. Vad stort att han får er fina som föräldrar.

Kram

Anna-Bell sa...

Åh så fruktansvärt fint att han har kommit till er nu! Grattis!

Anonym sa...

ett stort grattis!

ulrika

Anonym sa...

Jag bara ler när jag läser... Underbart!
Kram