onsdag 31 mars 2010

Icke-vetenskaplig vetenskap.

Jag visste att jag kan lita på er! Tack för era kommentarer angående bebis sov på mage! Jag kan konstatera att det gick strålande, liten lever fortfarande!

På tal om att leva fortfarande, det är ett typiskt sätt för mig att ibland skämta, ibland bara uttrycka mig. Jag har insett att flygande humor av denna karaktär inte alltid uppskattas av andra småbarnföräldrar... En av de bästa kommentarerna jag fick höra, då jag i inledningen av mitt moderskap envisades att kolla att liten andas då han sover, det var en kommentar en vän till mig hade fått av sin sambo; vad är det för vits att du är där och pillar på henne, bebisen då, om hon slutat andas så lär hon inte börja på nytt bara för att du sticker ett finger i henne.

Koscher eller nej koscher?

Att sova på mage har vi nu klarat av. Nu borde jag ännu lösa det som tycks vara utmaningar fortfarande; hur fasiken skall man klura ut vilken klädsel som är den ultimata för bebis i vagn? I ytterst varierande väderlekar dessutom? En annan fråga, en vi står inför just nu, det är att veta till vilken viktkategoris blöja vi skall byta härnäst?

Stora frågor som jag tampas med samtidigt som världsfreden borde lösas.

2 kommentarer:

litenlotta sa...

Det är ganska skyddat i en vagn (med täcken och allt) och oftast har barnet mera kläder på sig än vad som är nödvändigt. Se på dig själv, vad har du på dig? Och anpassa där efter. Någon ur min äldre generation stoppade dessutom alltid ett finger i nacken på en påbyltad bebis, där och ner längs ryggen kan man kolla graden av svettighet :)

Anna-Karin sa...

Apropå blöjor så är vår erfarenhet att det är bättre att ligga i nedre ändan av viktgränsen än övre. Ofta går viktangivelserna omlott och för oss har det bara läckt när lilleman närmat sig en övre gräns, aldrig när de varit på gränsen till för stora.