fredag 19 mars 2010

Nya tag.

LilleSkutt har alldeles rätt, det är klart att jag måste ändra och möblera lite på bloggen nu - vi är ju faktiskt tre!

Jag undrar hur länge det kommer att dröja innan det sjunker in, så där på riktigt. Att vi faktiskt är tre.

Jag skall samtidigt passa på att tacka för gratulationerna, de värmer fortfarande! Tack!

Vi har haft ett par vänner på besök i ett par dagar, de åkte för några timmar sedan och efter det har jag och liten tankat lugn och ro och varandra. Det är helt otroligt en hurudan trafik det har varit hos oss efter att liten flyttade hem till oss! Det är förstås otroligt roligt att de flesta vi känner vill komma och ta sig en titt och de är naturligtvis väldigt välkomna - i lagom doser. Så pass bra känner jag liten vid det här laget, att jag märker att han blir trött då karusellen snurrar för fort och att han saknar friden som råder då vi är på tumanhand. Då vi har gäster i huset blir liten lite otålig och nöjer sig inte med det som till vardags är hur fint som helst - och, nu då vi är ensamma igen, så är han sitt vanliga, tydliga, glada jag.

Han är väldigt tydlig, tycker jag i alla fall. Han anmäler tydligt då något borde hända - lite beroende på var i dagens rutiner vi befinner oss, så är det antingen mat, blöjbyte eller sömn som gäller.

Nätterna är egentligen ganska lätta de också - han vaknar tre-fyra gånger per natt - det händer att det är fler gånger - och ett par gånger önskar han mjölk och de övriga gångerna räcker det med en tur via min famn. Oftast sover vi båda efter sisådär tio minuter.

I övrigt tycker jag att allt händer med en otrolig fart just nu - vi har hunnit med vårt första rådgivningsbesök, liten vänder sig från mage till rygg till mage och liten har hunnit bygga två tänder!

Jag hinner inte med så mycket annat än med att vara litens mamma - och det är precis så jag vill ha det! Något kraftigt slag har jag tydligen fått mot huvudet, jag inreder nämligen för påsk. Det har jag aldrig gjort tidigare...

6 kommentarer:

Camilla Toniolo sa...

Vet du, varje gång jag läser ett inlägg från dig inser jag att jag ler. Det känns skönt i hela kroppen att höra hur ni har det och att ni njuter! Jag är glad för er helt enkelt. :-)

Tingeling sa...

Så härligt att läsa, det gör mig varm i hela kroppen!
Puss på dig och trevlig helg - ALLA TRE!!!

Tea sa...

Ja, nu är ni äntligen tre!

IVF-Karusell sa...

Gud så rörd jag blir när jag läser din blogg! Vilka känslor det är att få bli mamma - eller hur? Ganska obeskrivligt!

Hur gammal är liten - eftersom tänderna börjar poppa gissar jag på 6 månader? Kram! ♥

loba sa...

Åh Eludie. Din nya bloggrubrik framkallar glädjetårar.

Anonym sa...

Vet du, nu för tiden går jag in på din blogg bara för att värma mig lite:-) Jag ler och myser när jag läser dina ord. Kram till liten!