torsdag 4 december 2008

Newsleak.

Jag skall åka in till sjukhuset. Än en gång har jag, för säkerhets skull, packat min lilla övernattningsväska.

Än en gång, tomte och troll och guden jag inte tillbett (det är kanske därför det går som det går?) - ett litet önskemål; låt mig få komma hem. Ingen operation, tack.

Nyhetsläckan eller "så kan det låta" då människoarten inte dyker upp på jobb / är frånvarande utan i öppenhet redogjord orsak: jag har cancer och min man vänstrar. Det enligt våra kolleger på diverse olika håll. Jag vet inte vilket som är sorgligare.

(Red. anm. Jag har alltså inte cancer. Min man vänsterprasslar inte, inte så vitt jag vet. Det är dock dessa sanningar som är de gällande på våra diverse arbetsplatser...)

4 kommentarer:

Tingeling sa...

OMG.

Skvallriga kollegor är bland det värsta. Fy fan.

Jag agerar gladeligen både tomte, troll och gud idag för att du ska få komma hem utan operation idag.
Jättekramar.

Anonym sa...

Jamen, folk är ju inte kloka. Hoppas du kan skratta åt tokerierna de hittar på.

Uniflora sa...

Det är konstigt hur rykten uppstår... Jag är glad att inget av dem är sant, men inte glad att du än dock måste vara borta pga denna anledning. Tänker på dig!

Hoppas så att du slipper operation. Kram

Anonym sa...

Alla dessa j*vla rykten!! Tänker på dig. KRAM från Jenny.