lördag 27 december 2008

Små tomtenissar

Jag hoppas ni alla haft en underbar jul. Att tomten (och alla släktingar) varit outsinligt snäll(a) med er.

Min jul har varit varm och god. Jag har firat den i sällskap av människor jag högaktar och älskar. Värme och kärlek har omgivit mig.

Jag har suttit i julkyrkan och förundrats, orden " det du högst önskar dig, tillkomme det dig med fadern och sonen" - de stämmer ju verkligen inte in på mig. Jag har hållit tårarna tillbaka till tonerna av "O helga natt".

Men, jag har haft en fin jul. Och jag har medvetet låtit bli att räkna, jag lät mig låta bli att förstå att detta är min tredje jul utan vetskap om det lyckliga som komma skall. Jag ville inte och vill inte låta de konstaterande tårarna rinna.

Jag vet att att jag inget barn bär, att jag inget barn kommer att bära.

Jag gläds över de kommande som gett sina första signaler - och hälsar dem med värme och kärlek; väl komme. Finaste M, finaste Signora, finaste Fertilitetsturist - all lycka med er hela vägen.

Jag känner vördnad och respekt - och outsägligt stor kärlek. För min man och för med dem honom komna högt älskade släktingar. Ett tack som ej går i ord att skriva; tack. För att jag fick komma in, för att jag är älskad.

Högt älskade make och vän. Jag älskar dig och skattar dig högre än livet. Ditt leende och din glädje är kärlek och värme så långt större än jag kan be om.

Min kärlek, hos dig, alltid.

Med hopp om ett gott nytt år. Det kan alltid bli bättre.

3 kommentarer:

MochM sa...

Så otroligt vackert skrivet bästaste Eluide. Jag önskar dig och maken allt det finaste.
Varma kramar, m.

Anonym sa...

"När botten är nådd har man fast mark under fötterna". Jag vet inte vem som sagt det, men hoppas innerligt att 2009 bara ska innebära allt gott för dig och din man. Kram!

Signora sa...

Du har ett stort hjärta, Eludie! Du är helt fantastisk som orkar skriva sådana ord!

Jag önskar dig enorma mängder av lycka och kärlek under kommande år.

Varm kram,
Signora