fredag 19 december 2008

Veckans Hcg-rapport

Vecka 1: hcg 50.000 (cellgifter)
Vecka 2: hcg 70.000 (cellgifter)
Vecka 3: hcg 60.000 och 50.000 (cellgifter)
Vecka 4: 22.393
Vecka 5: 6.200

Det går fortfarande åt rätt håll.

Sköterskan som ringde in rapporten tyckte att det är okej att jag blöder nu.

I och med att smärtan påminner om den jag hade i juli, vid det då konstaterade utomkvedet, så tyckte hon att det verkar som om det är den rätta versionen av blödning. Det hon inte tyckte lät så bra är yrseln jag känt av en vecka. Jag fick lov att inte komma in till sjukhuset ännu, blir det värre får jag lov att åka in.

När skall man åka in? När gör det tillräckligt ont?

Påminner om julismärtan, jo, det gör det. Men, det här gör helvetiskt mycket ondare, om än på samma sätt. Det tycks vara den långa versionen, vilket är förståeligt i och med att allt som finns i mig är äldre och hållits i mig en lång tid, i juli gick det ondaste om över en dag.

Det gör alltså helvetiskt ont, det är fullkomligt vidrigt att gå på toaletten.

Men ändå - en lättnad. Det känns skönt att äntligen få börja bli av med det här.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på dig, ofta! Finns inte mycket mer att säga....

Anonym sa...

Om du undrar när det gör tillräckligt ont - då gör det det nog nu! Strunta i sköterskan och åk in nu och få det kollat så du inte behöver oroa dej.

Kramar Lille skutt

Unknown sa...

JAg tycker att du ska åka in, om du har så ont...blir orolig för dig.

MochM sa...

Usch och fy. FÖR ont är inte bra. Håller med Lilleskutt, kanske dags att titta till, om så bara för att få känna sig lite lugn.
Tänker på dig.
Varma kramar m.

Lilla J sa...

Kramar! Tänker på dig och hoppas att detta går så bra det kan nu!

Anonym sa...

Önskar jag kunde ta lite av det onda, det verkar helt omänskligt det du ska gå igenom. Jag håller med de ovanstående, åk in ändå! Vet att du hatar stället men det är ju trots allt din kropp och ingen känner den som du. Ta inga risker vännen!
Kram

Songbird sa...

Vännen! Lider med dig att du har så ont! Jag håller med övriga och tycker att du ska åka in och kolla. Hoppas hoppas att det lättar snart. Och att allt är ok.

Många kramar

MochM sa...

Ha en riktigt fin jul trots alla tråkigheter.
Varma hälsningar m.

Unknown sa...

Börjar bli ororlig för dig, det var ett tag sedan du hördes av. Hoppas det inte hänt något....att du firar jul i lugn och ro.
Skickar en tanke och en kram
//Jenny

Signora sa...

Hur har du det, vännen? Jag tänker på er!