måndag 19 april 2010

Äventyr.

Äventyret jag beskriver i det förra inlägget, det handlar om en man, en lök och en kniv. Jag vet inte om det var mannen som var ivrig, löken som var hal eller kniven som var för vass. Men, denna trio drabbade samman och mannen förlorade slaget.

Nu har han inlindad tumme - som skall tas om hand varje kväll - och allt är bra.

Ett annat äventyr står för dörren. I morgon skall liten och jag ta bussen in till stan! Milda makter, det är spännande! Och den som undrar om vi faktiskt ugglat här ute på landet i hela två månader, svaret är ja. Det jag ännu måste lära mig idag, det är hur man viker ihop vår vagn...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uggla på! Jag och 3-månaders, drygt, Bobo var till öppna förskolan idag för första gången. Första gången vi åkte någonstans utan att vi måste.
Kram och grattis från Lisa
bebistillverkning.bloggagratis.se

Tudorienne sa...

Första turen in till stan med barn, det är speciellt! Lycka till, det kommer gå jättebra.