fredag 16 april 2010

En avstickare.

Som tidigare nämnt, vi har haft en del övernattande gäster de senaste veckorna.

Jag tänkte skriva en check-list för mig själv, en liten kom-ihåg för eventuella besök hos vänner och bekanta:

Före:

- jag skall alltid kolla om det passar att jag kommer på besök.
- jag skall alltid kolla hur värdparets bokningar ser ut i omgivningarna av mitt planerade besök.
- jag skall ange ett exakt antal nätter jag önskar övernatta.
- jag skall kolla om det är något jag kan ta med mig.
- jag skall använda min hjärna för att tänka ut något värden / värdarna kunde ha nytta av.

Under:

- jag skall chilla lite och se hur vardagen ser ut att fungera hos värdarna.
- jag skall självmant se ogjort jobb och ta tag i det.
- jag skall med någon form av regelbundenhet kolla om det är något jag kan göra.
- jag skall inte sitta vid min dator 100% av tiden.
- jag skall bädda ut och in sängen själv.
- jag skall städa bort de längsta hårstråna ur duschen.
- jag skall torka bort tandkrämsklumparna från spegeln - åtminstone de jag själv skapat.
- jag skall vara så tyst som krävs då ett eventuellt barn skall somna.
- jag skall kolla om det är okej att jag tar upp ett eventuellt barn och gör vad jag vill med det.

Efter:

- jag skall tacka.
- jag skall inte meddela att jag kommer tillbaka om en och en halv vecka.

***

Det är en paus på en vecka i härbärget. Inte en sekund för tidigt.

2 kommentarer:

Tingeling sa...

Alltså vaa?? Vad är det för utomjordingar ni haft hos er? Kommer tillbaka om en vecka och tackar INTE? Varför har de över huvudtaget varit där?
Suck och stön.

litenlotta sa...

Njut din paus, den där tiden går så fort! Kanske har du blivit bättre på att säga nej också? ;)