torsdag 22 april 2010

Äventyret update

Äventyret gick väldigt bra! Vi klarade oss in till stan och tillbaka! Under vår vistelse i centrum fick vi träffa en herreman på fem veckor - otroligt så liten man kan vara!

Vår liten är redan rätt stor. Och, jag vill bara skriva det, som en påminnelse för mig själv; jag är väldigt glad över att han var lite bebis ännu då vi fick honom. Just innan liten blev ett halvt år gammal, så var han betydligt mera bebis än liten pojke som han är nu. Jag är glad att jag fick uppleva en liten stund av bebisstadiet, det lite hjälplösa, väna. Jag tror att jag hade saknat det om liten pang på bara hade kört in på moppe i våra liv.

Men nu, han är i en så otroligt rolig och händelserik ålder just nu! Det händer saker med otrolig hastighet! Varje dag upptäcker han - och vi - en ny rörelse, ett nytt ljud, en ny plats att rulla till. Ja, han rullar. Krypandet är eventuellt på kommande, om han inte skippar det skedet helt. Sitter gör han kanske innan vi skall till rådgivningen nästa vecka. Kanske. Och gör han inte det, så må det kvitta!

Idag öppnar härbärget igen, det är underbara syster som kommer på besök, så den här gången är det enbart roligt!

2 kommentarer:

Tingelingw sa...

Härligt med en sådan ålder där allting är spännande, nytt och stort! Jag kan föreställa mig att det är ett underbart äventyr!!

Anna-Karin sa...

Våran kille rullade också länge innan han kröp. Grymt charmigt :-) Visst är det ljuvligt att se utveckling från bebis till barn!