fredag 16 april 2010

Tillbaka till verkligheten.

Annika skriver en kommentar:

"...är det någon som tänkt på att denna mamma kanske har en förlossningspsykos? han kanske är sjuk? Hon behöver kanske hjälp och inte folk som tycker hon är hemsk och en dålig mamma?"

Det är självklart att jag inte kan veta, jag kan inte vara säker, men jag har fått för mig att mamman mest tycker att det är tråkigt med barn. Ungen (ja, mamman kallar barnet ungen, eller miss queen of fucking everything, eller den där som gör flis av mina nerver) är inte annat än jobbig och kräver uppmärksamhet. Enligt mamman.

Enligt mamman som nog orkar göra allt det där andra roliga, som att gå på mammaträffar, gå på bloggträffar, gå på fester, hänga på bar. Ja, alla roliga saker är roliga. Men, att vara med ungen, det är pest.

Fortfarande, jag tror inte att det är allvarligare än så. Jag bara hänger upp mig på att hon skriver så elakt om sitt barn. Tonen är - då det gäller barnet - enbart elak. Som Tingeling skriver, jag har aldrig sett ett snällt ord om ungen.

Men, jag skall återgå till att skriva om mitt eget liv i min egen blogg. Annars kan det ju se ut som om jag inget liv hade.

1 kommentar:

Petra sa...

Men....nu börjar jag bli nästan olidligt nyfiken på vem det är du syftar på! Jag måste onekligen ha missat något! ;-)

By the way... När 15-månaderssonen nyss satt och omväxlande spottade mat över halva köket eller grävde ut allt man stoppade in i munnen med händerna så det var mat över hela barnet....ja...då kände jag mig för ett ögonblick redo att ge bort honom. Men bara för ett litet ögonblick. :-)