måndag 5 april 2010

Läsa i smyg?

Nej, det här är inte en fråga till dig som känner mig på riktigt, som läser utan att jag vet om det. Du får gärna fortsätta läsa, låt gärna bli att berätta att du gör det för mig. Det kan hända att jag ändrar mig gällande tillkännagivandet, men, då återkommer jag.

Nej, mer än fråga till er alla andra; läser ni bloggar vars skribenter ni känner på riktigt, i smyg?

Jag gör det! En del följer jag av rent purt intresse för att jag vill veta vad människan gör nuförtiden och så. Oftast väcker dessa inga större känslor i mig, deras bloggar, ibland blir jag kanske lite glad, mestadels är jag uttråkad. Sen finns det några bloggar jag läser som mest gör mig arg - ja, jag känner alltså dehär skribenterna också, och jag kan tycka att de har en väldigt, väldigt underlig inställning till livet... Ibland kliar det sååå i fingrarna, jag brinner av lust att skriva en eller annan kommentar. Men, jag har låtit bli. Det skulle kännas fräckt att kommentera anonymt, och alternativet är att ge mig till känna.

Så, nu skall jag fortsätta läsa!

5 kommentarer:

Petra sa...

Jag tror inte folk jag känner bloggar generellt sett. Jag läser ett par bloggar där jag känner människan men då har jag fått adressen av dem, så i smyg? Näe. Men så har jag inte haft chansen heller. Skulle jag trilla på en sådan blogg skulle jag nog läsa den av nyfikenhet. :-)

Anonym sa...

Hm, de flesta av mina vänner vars bloggar jag läser har lösenordspärrat det mesta. Och jag vill inte ljuga och utge mig för att vara någon annan för att få ett lösenord, så jag låter bli. Ett korkat ex har en urbota fånig blogg - där skriver jag ibland kommentarer för att påpeka att hon missat en del av logikkedjan - lite otur när hon tänker? - men annars brukar jag inte kommentera så mycket.

Camilla Toniolo sa...

Haha! Så kul! Det hade jag helt klart gjort om jag haft chansen. :-) Kanske ska googla lite och se om jag hittar några gamla ex eller så som jag kan smyga på. :-)

Anonym sa...

Tyvärr är mina vänner inte så aktiva bloggare men de som finns läser jag. Inte i smyg.Sedan läser jag en massa bloggar vars skribenter jag inte känner, som din tex. Har följt dig länge och tycker det är underbart att ni äntligen har blivit föräldrar. Grattis!

http://sandiibell.wordpress.com

Jenny sa...

Jag har inte hittat någon kompis "hemliga" blogg, så svaret blir nej på den frågan. Men jag skulle nog inte dra mig för att läsa om jag dök på någon.

Dock kan man ju säga att jag läser denna blogg i smyg. För jag har aldrig kommenterat eller givit mig till känna tidigare (annat än i besöksstatistiken då), men det är ju kanske precis det bloggar är till för.

Grattis till liten!