söndag 18 april 2010

Note to self:

Följande anteckningar för att aldrig glömmas bort:

- Alltid, alltid ha bilen tankad. Inte tänka att vi hinner tanka följande gång vi åker ut.
- Alltid, alltid ha dejourerande sjukhusets nummer i mobilen. Det har jag i och för sig, men det är lätt att glömma bort då numret behövs.
- Ha sjukhusets adress inprogrammerat i navigatorn. Det har vi också, men det kunde jag ju inte veta.
- Bulla upp med allt du kan tänka dig kunna behöva i apotekslådan. Done, med den är tömd efter kvällens begivenheter...

Ja, och som socker på bottnet, det tycks inte se bättre ut än att det är jag som skall skära upp, hacka och i övrigt handskas med knivarna här hemma.

Sen kan jag glädja mig över att jag är en ytterst rationell och lugn människa då blodbad inträffar.

1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Oj, vad har hänt? Slutade det väl?