fredag 11 juli 2008

Förlossningsdröm

Jag drömde att jag födde i natt.

Förlossningen var hur enkel som helst - det första som kom ut, ja, det kommer jag inte ens ihåg vad det var. Men, det andra jag fick ur mig var en katt! En fullvuxen katt! Inte helt olik en av katterna här hemma.

Min man var lite bestört emedan jag var lite stolt i alla fall - jag hade ju fått något levande ur mig ...

Min IVF-doktor kom också in i rummet och det enda hon kunde säga, var "det här är verkligen vidrigt."

Så ur följande går det att utläsa: det dubbla i det hela. Min stora förkärlek för djur. Min vilja att ändå imponera lite, lite på min man och mycket på min IVF-doktor.

Fortfarande, jag är inte klok och blir inte klok på mig själv.

2 kommentarer:

Lilla J sa...

Hi hi hi, vad sjuka grejer man drömmer! =)

Signora sa...

Jag drömde att jag var gravid med fågelungar hela min graviditet, men en fullvuxen katt slår onekligen det. ;-)