tisdag 13 maj 2008

Hur blev det såhär?

Jag nämner isoleringen i mitt förra inlägg. Isoleringen är väl något av en topp av ett isberg - allt det som finns under och bakom isoleringen är, då jag tänker efter, fullständigt förryckt. "Allt" som ligger och trycker, det är också det som går att identifiera som "saker som förändrats i mig under min tid som barnlös".

Jag har aldrig gjort en lista, men jag gör det nu, en lista över hur barnlös jag är:

(X) Jag har stenhård koll på min menstruationscykel
(X) Jag kollar alltid toapappret efter att ha torkat mig
(X) Jag går omkring och "känner min mage"
(X) Jag använder äl-stickor
(X) Jag är registrerad på åtminstone en familjewebbplats
(X) Jag bloggar om barnlöshet
(X) Jag kan en massa underlig barnlöshetsvokabulär
(X) Jag och mitt förhållande är / har varit i kris på grund av avsaknad av barn
(X) Jag och barnlösheten går / har gått i terapi
(X) Jag har ändrat på vin- och spritvanor för att bli gravid
(X) Jag har slutat använda nikotinpreparat för att bli gravid
(X) Jag genomgår / har genomgått tekniska försök för att försöka bli gravid
(X) Jag undviker min släkt och vänner på grund av barnlöshet
(X) Jag ser bara gravida magar
(X) Jag blir inte längre glad över bekantas gravidnyheter
(X) Jag anser inte att hemmaförsök i tre månader utan resultat stavas barnlöshet
(X) Jag tycker att "fel människor" blir föräldrar
(X) Jag blir ledsen på kvinnor som klagar på hur tungt det är att vara gravid
(X) Jag drömmer om att få vara gravid-illamående
(X) Jag står i adoptionskö
(X) Jag har funderat på möjligheten att stjäla ett barn
(X) Jag har satt ut åtminstone 50.000 kronor på att bli gravid
(X) Jag har varit skengravid
(X) Jag tolkar alla avvikelser i min fysik som graviditetssymptom
(X) Jag drömmer om barnlöshet på nätterna
(X) Jag har gått upp i vikt under min tid som barnlös
(X) Jag är expert på att injicera
(X) Jag har tolkat baksmälla som en möjlig graviditet
(X) Jag gör sorgliga gör-det-själv-barnlöshetstest på min blogg
(X) Jag känner oerhörd värme och kärlek för och systerskap med för mig helt obekanta människor

1-10 kryss - du är ofrivlligt barnlös
11-20 kryss - du är ofrivilligt barnlös
21-30 kryss - du är ofrivilligt barnlös

30/30.

Inte illa. Jag tror bestämt och definitivt att jag är ofrivilligt barnlös.

6 kommentarer:

MochM sa...

Hmmm... Lite beroende på tolkning fick jag 19-21 kryss vilket gör mig... få se nu... jo just det, ofrivilligt barnlös var det ja!

Tack söta Eluide för att du fick mig att le, för hur hemskt det där testet än är fnissade jag igenkännande. Jag satt och hummade och nickade och mumlade saker som "Ja... dom som säger 'vi kan inte få barn, vi har försökt i flera månader och inget händer' jag hatar dom ju". Haha!

Stor kram på dig!
/m.

Anna sa...

Tappade räkningen på alla kryss...så jag sällar mig till skaran av barnlösa....

Anonym sa...

Jag ska knycka listan och göra samma sak.

Jo, vi verkar vara i samma sits. Har du gjort utredning redan? Jag ser att du ska börja samla papper.Har ni klart vilket land ni ska sikta in er på?

Jag länkar upp dig föresten!

Unknown sa...

Hejsan!

Kikar in och ser att jag har mycket intressant att läsa här.
Läskigt test, men oj vad jag känner igen mig!

Kramar, Kaica

Miss N sa...

Ja, många kryss blev det... En av de värsta känslorna för mig just nu är den att inte kunna glädjas med andra. Jag har fetångest nu för att min lillasyster snart kommer börja försöka & jag vill bara skrika. Jag är ju långt ifrån själv för tillfället & vill bara att världen ska frysas tills jag kommer ikapp...

Anonym sa...

Gud vilka manga kryss, och jag kanner mig sa fruktansvart sjalvisk for att jag kryssar for att jag inte langre blir glad av babisnyheter.. usch vad jag ar hemsk.