fredag 23 maj 2008

Tro det eller ej...

Jag var tvungen att göra ett graviditetstest igår.

Bara för att få illamåendet ur tankarna, bara för att få skengraviditeten att gå om, bara för att få det envisa hoppet att stiga åt sidan.

Det visade negativt, testet. Tur var väl det, jag skulle på intet sätt ha tid att vara den moderna tidens första jungfru Maria-Eludie.

Jag sitter förresten och skriver det här på jobbet, utanför mitt rum sitter en arbetsgrupp i möte. Slås av tanken "tänk så lite de vet".

I och med att jag inte är gravid - som om det var en överraskning för någon, egentligen, tänkte jag slå på stort i morgon. Jag är ensam hemma hela helgen, min man åker ut till sommarstugan, och jag tänkte njuta av kvällen genom att dricka vin, surfa snuskigt mycket, titta på asdålig tv - final i Eurovision Song Contest och bara njuta. Sade jag att jag skall dricka vin?

Jag tycker att det är så otroligt skönt att vara ensam hemma ibland.

Jag borde återgå till sysslor jag får betalt för, jag tror jag har lite för mycket att göra för tillfället - och ändå sitter jag här. För mycket att göra både på jobbet och utanför. Det känns lite slitigt att åka hemifrån vid sextiden på morgonen för att komma hem vid nio på kvällen...

Men, som utlovat här ovanför, i morgon skall jag slappa.

1 kommentar:

MochM sa...

Skönt att höra att man inte är ensam om att gilla ensamheten ibland. Lustigt att läsa ditt inlägg just som sambon åkt till sommarstugan, jag bäddat ner mig i soffan och tjurat till PS I Love You för att nu surfa runt! :o)

Jag önskar dig en fantastisk kväll imorgon, Eluide. Du är i bästa sällskap, tänk på det!

Kram, m.