onsdag 14 maj 2008

Jag är het.

...och jag har doktorns ord på det.

Jag kan lägga till en punkt, punkt nummer 31, på min barnlöshetstestlista (tack söta, snälla ni för alla leenden den väckt!)!

(X) Jag går på akupunktur för jag inbillar mig att det skall bota min barnlöshet.

Det var en - hmmm - speciell upplevelse. Doktorn genomförde ett förhör och kände mig på pulsen. Sen tittade han på min tunga och läste en bok. Mellan kapitlen frågade han om det smakar illa i munnen, om jag har menssmärtor eller huvudvärk och om det känns träigt att bajsa.

Förlåt, jag återger bara mitt akubesök :D

Mitt svar på alla frågor var nej.

I alla fall, resultatet efter titt på tungan och läs i boken, är det att jag är het. Jag går het. Det kan fungerade som avstötande. Frånstötande.

Så. det skulle kureras. Det gjordes med fyra nålar. En i handleden och två i vristen och en i tån.

20 minuter senare, jag låg och halvslumrade under tiden jag fungerade som nåldyna, 900 kronor fattigare, var jag färdig för denna gång.

Jag vet inte om jag är svalare nu. Så tokig är jag ändå att jag går dit en gång till om två veckor...

2 kommentarer:

KaKi sa...

Tokig? Nä, det kan ju hjälpa och då är det till slut värt att ta till. Dessutom känner i alla fall jag att jag köper lugn. Att jag kan känna att jag gjort allt. Och det är värt alla kronor det kostar.

Har varit hos dig och läst ibland, men tror inte att jag sagt något... Hittat hit genom andras länkar under den "dagliga bloggrundan". Hoppas det är ok att jag också länkar dig (säg till annars)

Eludie sa...

Kaki! Du får väldigt gärna länka fast oss! Jag skall komma och hälsa på hos dig jag också! Roligt att finna någon annan som också prövar akupunktur!