tisdag 10 juni 2008

Fettis skall göra FET.

Jag var hos min IVF-läkare idag, på ett första VUL inför ett möjligt FET.

Allt såg bra ut - vad det nu sen betyder... - nej, men livmoderslemhinnan såg ut som den skulle och absolut öken gällande äggproduktion. Skrämmande att det också kan vara ett mål i längan av dessa behandlingar - att få kroppen att stanna helt och hållet.

Så, jag vet inte om hon sade det så där i allmänna ordalag, eller med fokus på hur det ser ut just nu, att jag svarar klockrent på all medicinering. Detta borde i något skede innebära att allt skulle gå bra.

I väntan på det...

Zumenon-dosen höjdes lite. På söndag entrerar en gammal favorit i repris - Lugesteronet.

För, på tisdag, då blir det FET.

...om det blir det.

Den som lever får se. Ingen vits att ta ut glädje i förskott.

Nu skall jag inte apa mig, göra mig besvärlig. Det känns mycket bra att ha ett datum att se fram emot.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt att man aldrig ska ta ut glädje i förskott. Då blir det bara bittert. Bättre då att bli glatt överraskad!

Jag hoppas innerligt att du får tillbaka två (eller hur!) eskimåer på tisdag.

Vem vet - kanske blir vi synkisar som det heter i barnlöshetsbloggosfären...

Anonym sa...

Härligt att ha något att se fram emot, förväntansfullt! Hoppas det blir glädjeglädjeglädje! :)
Vill också passa på och tacka dig för alla värmande, stöttande och kloka ord på min blogg i svåra stunder. TACK, det känns jättefint och stort.

MochM sa...

Wow, skönt med ett datum!
Ta saker bitvis. Först tisdag, sen nästa mål osv. Det kommer gå bra.
m.

Thibb som... sa...

Klart det bli FET. Klart du ska ta ut glädjen i förskott! Annars kanske det aldrig blir nån glädje! Jag är expert på att fira i förskott; jag har druckit champagne för jobb jag aldrig fick, spenderat pengar jag aldrig vann, och planerat för kärlekar som aldrig blev! Men fy tusan va' skoj jag haft genom åren! Å ja, visst har det gjort ont efteråt, men då har jag iallafall lite roligt att se tillbaka på!

Njut av livet! 2 gånger! Först när du tar ut glädjen i förskott o sen när det händer! Massor av förskottskramar till ett superbra FET!!

Anna-Bell sa...

Vat hur det känns när man inte vågar ta ut något i förskott. Hoppas att du får göra FET!

Barnets mamma sa...

Spännande!! Jag håller alla tummar och tår för att allt går bra!!

MochM sa...

Haha, Thibb! Älskar ditt resonemang, så ska jag börja tänka! Säger skål redan nu!