lördag 28 juni 2008

Värphönans återkomst.

Jag tror det är rd 11 idag? Jag känner mig lite förvirrad, har jobbat otroligt mycket och rätt hårt de senaste dagarna, det är orsaken till varför bloggen inte uppdaterats så frekvent som den brukar. Så, om någon trodde att jag varit frånvarande på grund av ett liv så tog jag just den illusionen från oss alla.

Mycket jobb har förstås inneburit att jag inte funderat så mycket på mitt tillstånd. Det malande "jag bär på embryo-tänket" har den här gången ersatts av ett upp-poppande av fragment av tankar nu och då. Jag måste tyvärr erkänna att de, tankarna, mest har varit av negativ karaktär. Jag kan bara inte se någon orsak till varför det skulle ha lyckats denna gång. Samtidigt fortsätter en inre debatt med mig själv - varje gång jag ställt mig just den frågan - varför det mot all förmodan skulle ha skett ett under denna gång - besvarar jag mina frågor. Jag har ju faktiskt gått hos akupunktören. Det har jag inte gjort tidigare. Det kan ju faktiskt lyckas. Det gör ju det för en del av oss.

Jag märker att jag redan nu är irriterad över att testdagen - eller testdagarna, jag blev ju faktiskt beordrad två dagar - närmar sig. Just nu, även om jag är inne i skedet att vagitatorerna är riktigt fasligt irriterande, jag blir riktigt arg då jag skall stoppa upp dem, så ändå - jag skulle bara vilja fortsätta ta dem. Vissla och leka oviss i nio månader eller längre.

Stackars hyresgäster, käraste Frank och Ture. All klagovisa ovan är ett stort misstroendevotum mot er livmoderslojalitet. Jag skall tyst och blott på detta ställe erkänna att jag registrerar illamående, onda bröst, matmotstånd och konstiga drömmar till er fördel. Jag är bara illa rädd för att jag känt samma sak för tidigare hyresgäster och de har valt att lämna mig ändå.

Jag hoppas verkligen, med hela mitt hjärta att ni skall tycka om ert boende.

7 kommentarer:

nylsa sa...

jag hoppas hoppas hoppas att det ska gå vägen hela vägen och att hyresgästerna stortrivs.
kram

Anonym sa...

How could they not like it? En så'n toppenpingla till hyresvärd är det inte alla som har lyxen att få! Vi väljer att glädja oss över och tolka illamående, bröstont, matmotstånd och drömmar som något positivt och motar automatiskt och bestämt bort alla andra negativa tankar! Så det så!
Kram på dig!

Barnets mamma sa...

Varför skulle det INTE lyckas denna gången?! Se det så istället!!

Anonym sa...

Kan man känna illamående så tidigt? Isf blir jag jätteglad för jag kräktes igår.....Fast dessvärre var det nog bara pga av min huvudvärk..

Jag tror hyresgästerna förstår att du är skeptisk. det tar nog inte illa upp.

Anonym sa...

DE tar nog inte illa upp, skulle det stå.

Fertilitetsturist sa...

Heja heja. Jag tror på Frank och Ture. Låter som rejäla och pålitliga killar som stannar där de blivit inhysta... Så vill jag tro!

MochM sa...

Tuffa Ture och Franka Frank tror inte jag ger sig så lätt. Killarna blir nog där dom är ett tag till. Det hoppas jag.
Kram m.