tisdag 17 juni 2008

Ture Tvåa och Frank Femma.

Det blev FET!

Alla mina dubier till trots, isbebisarna var tydligen intresserade av lite sommarvärme i alla fall. Ture Tvåa tappade lite av sitt intresse på upptiningen, så han gjorde sig av med lite barlast - sisådär tre celler. Frank Femma är en riktig brottare, det han tog med sig in i frysen, det tog han också med sig ut ur frysen.

Nu är Ture Tvåa och Frank Femma sambo. De hittade en varm etta, måhända väldigt svåråtkomlig, men ändå. Det första kontraktet - prövotiden - skrevs till 2.7, med check gällande detaljerna och det finstilta ännu 3.7.

Förutsatt att Ture Tvåa och Frank Femma är nöjda och belåtna med sin hyresvärdinna skrivs ett kontrakt på inalles nio månader, prövotiden inräknad.

Hyresvärdinnan är helt såld, men, som för att följa kutym i den kalla och hårda businessvärlden, kan hyresvärdinnan inte visa det riktigt ännu.

Att hon fallit pladask för sina nya inneboende.

11 kommentarer:

Songbird sa...

Vad härligt det låter, jag håller tummarna för Ture två och Frank Femma och att de myser och trivs i sin nya etta. Lycka till! Jag tror att de kommer trivas finfint de små.

Kramar

Anonym sa...

STORT STORT GRATTIS. det här låter som fina fisken.

Tummar hålls för att hyresgästerna skriver niomånaderskontrakt!

Thibb som... sa...

Gratulerar till de nya hyresgästerna! Det är alltid svårt med nytt folk hemma, de ska ju helst bo in sig lite innan de vet om de vill stanna... Det är ju fördelaktigt om du möblerat trevligt och håller nere ljud- och partyvolym de närmsta veckorna. Hoppas de betalar bättre hyra än killen jag har - han äter upp all näring jag får i mig och har hittintills inte ens velat ge mig en liten spark som tack... ;-) KRAM!

Anna sa...

Ååå, vad spännande! Håller verkligen tummen för att de ska trivas i den lilla, varma ettan!!
Kramar och lycka till!!

Anonym sa...

Jippiiiie, vilken nyhet! Det här måste bli en långvarig lya, en mer gästvänlig hyresvärdinna får man leta efter!

Hoppas Ture och Frank installerar sig riktigt bra nu! :)

Anna-Bell sa...

Heja Ture, heja Frank! Klart att de kommer att trivas i lyan!

Anonym sa...

Ååååh, toppen Eludie!!!!! Två också! Vet att man inte ska jubla i förväg men jag kan inte låta bli. Mina tummar är nu officiellt dina så länge du behöver dem. Lycka till!!!!!
Kram

Lilla J sa...

Åh grattis!! Hoppas så att Ture och Frank trivs och stannar kvar!!

(Tack för ditt meddelande på min blogg. Det är fint med mig, inte haft så mkt att skriva om på sistone bara)

Kram

Barnets mamma sa...

Haha! Håller tumarna för Ture Tvåa och Frank Femma =) Hoppas att de blir skötsamma hyrsegäster.

nylsa sa...

Hoppas hopaps att hyresgästerna ska trivas i sin nya boning. Grattis!

Åsa sa...

HEJA TURE OCH FRANK!! WOHOO!!
Grattis till två fina inneboenden. kram