onsdag 18 juni 2008

Många utmaningar.

Finaste, gulligaste ni. Ture Tvåa, Frank Femma och hyresvärdinnan - jag - vill tacka å det varmaste för alla glada utrop i inlägget igår. Det som genomsyrar det mesta här i bloggvärlden, åtminstone bland er och oss jag rör mig är en otroligt varm generositet. Den känns så innerlig och sann - det är så otroligt att ha en gemenskap som denna jag kan komma och gå i, med känslor och allt.

Tack.

Hyresgästerna och - ja hyresförhållandet - är en utmaning i sig. Den här, tack Storken, kan jag göra något åt;

Fem saker på min “to-do-lista” för morgondagen:
1. Mycket inför midsommaren på jobbet. Möten och sista-minuten-kom-ihåg.
2. Köpa sex stycken stolar inför jobbfestligheter nästa vecka.
3. Borde hitta ett nytt märke av kattherrarnas specialfoder - de är uttråkade och vill ha något nytt.
4. Tvätta kläder - jag behöver ett förråd för hela nästa vecka.
5. Ladda upp med ett stort batteri böcker - inför midsommar och nästa vecka.

Fem dåliga egenskaper:
1. Lider av svampeffekten - kan koppla ALLT negativt till mig själv.
2. Ytterst kritisk (främst självkritisk)
3. Prestationsinriktad (och ställer mycket höga krav på andra - främst på jobbet)
4. Svårt att stå ut med dålig stämning - leder till att jag försöker "lätta upp stämningen". Oerhört pinsamt, enerverande och dämpande - i synnerhet i ett äktenskap.
5. Överanalytisk.

Fem platser där jag bott:
1. I höghus
2. I radhus
3. I eget hus
4. På hotell (ja, så att jag bodde där)
5. På sjukhus

Jag har jobbat som:
1. Stallflicka
2. Lägerbiträde på ADHD-läger
3. Kassafröken
4. Journalist
5. Chef

Fem konserter jag varit på:
1. Coldplay
2. Kent
3. R.E.M
4. Weeping Willows
5. Black Sabbath


Två personer jag vill smyga osynlig på under en dag:
1. Chris Martin - jag vill sitta i sängen och lyssna då han spelar på sin flygel.
2. Isabell Werth - mer skulle jag vilja vara Isabell för en dag. Tänk att rida som hon rider!

1 kommentar:

Tingeling sa...

Jag håller med! Vännerna man fått via bloggen och vilka man till och med fått äran att träffa IRL en gång har gett SÅ mycket i svåra stunder!
Jag är så tacksam för er alla, ett oerhört stöd!
DU OCKSÅ! Nästa gång det blir träff måste du vara med! Stor kram.