tisdag 8 september 2009

Barnlöshetsblogg?

Det är många saker som slår mig, nu då jag är hemma och har tid att tänka. Så mycket jag nu tänker (se inlägg under) i detta tillstånd (fortfarande bara ett förkylt sådant, inget heligt, eller välsignat här inte). Tillbaka till tanken jag tänkte - eventuella nya läsare (hej!) måtte bli omåttligt besvikna då de eventuellt sökt mig på "barnlös", IVF, eller vad det nu kan vara jag hittas via.

Inte ett ord om barn - eller inte barn - åtminstone inte egna, inte så långt ögat når. Lite bot och bättring kommer här i komprimerad form;

Jag fick ett mail av vår före detta rådgivare idag, hon hade lovat skicka mig ett namn på fosterföräldrar som kunde gå med på att träffa oss, sådär i pedagogiskt syfte. Jag fick namnet på familjen idag - och har förstås redan gjort mina undersökningar och så långt ser allt alldeles prima ut. De ser ut som människor jag gärna vill träffa! Paret har fått överta ansvaret för sitt barn då det var 14 månader gammalt, och har haft barnet hos sig i två år nu.

Det jag nu skall göra, ja, det är att ta kontakt med familjen.

Så, även om man som (ny) läsare tycker att jag tappat tråden totalt, vilket jag kan hålla med om, så händer det något i alla fall. Pyttepyttesmå steg, men det är steg i alla fall.

3 kommentarer:

loba sa...

Så spännande och roligt med info om fosterfamiljen!

Gällande det där med att tappa tråden...jag vet inte, en blogg förändras väl och följer med livet som det är? Om vi bara skulle skriva om barnlösheten skulle kanske både vi som skriver och läsarna bli smått galna. Barnlösheten är visserligen en stor del av mitt liv och väldigt mycket kretsar kring det som varit och nya försök (med återkommande äggsjuka, skendräktighet mm) men det är ju inte HELA mitt liv.

Dessutom tror jag att de nya läsare som finner dig, finner en läsvärd, tankeväckande och berörande blogg, oavsett vad det senaste inlägget handlar om.

MochM sa...

Vad spännande med fosterfamiljen. Ska såklart bli kul att få följa med och höra hur det går fortsättningsvis. I övrigt tycker jag alltid om att titta in här och läsa dina ord, oavsett vad dom handlar om.
Kram!

Morrhår sa...

Jag är en rätt ny läsare (hej!). Jag minns inte hur jag hittade hit först, om det var via nån annan blogg eller sökning på google, men jag fastnade direkt. Efter många år i IVF-träsket utan ett enda plus försöker vi äntligen se framåt. Inget direkt ljus i tunneln, men tankar kring adoption eller en framtid på bara två. Jag känner igen mig i mycket av det du skriver (nästan så att det är skrämmande hur någon annan kan sätta ord på mina egna tankar) och fortsätter gärna läsa i framtiden också, oberoende av om det kommer att handla om barn eller inte. Kram