tisdag 15 september 2009

Murphys lag.

Jag är inte den som sportar, idrottar eller motionerar ursprunget ur en stor förkärlek för "sportandet". Jag har aldrig uppnått den eufori som tvingar mig ut i spåret dag efter dag.

Jag har kommit så långt att jag kan skapa någon form av rutin i att jag motionerar. Det har funnits stunder då jag till och med sett fram emot rörelsen.

Det skulle vara oerhört fint om det i slutet av denna motionsmotivering skulle finnas ett pris av något slag - ett fysiskt välmående, en fin kropp, vad som helst. Men, det jag oftast stöter på i det som ser ut som ett jojo-motionerande, det är en förkylning av något slag. Dehär förkylningarna sätter stopp för sportandet - och det är lika svårt att komma igång var gång efter ett uppehåll.

Jag tror dessutom - som den krutuppfinnare jag är - att det att jag inte motionerat på några dagar, att det bidrar till att jag inte är den gladaste flickan i klassen idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bekant, så bekant. Tror vi är väldigt lika i det där. Jag har heller aldrig riktigt lyckats frambringa det enormt stora och viktiga i att sporta. Visst, tidvis känner jag mig motiverad, men det är alltid en jojo-effekt.
Nu har jag bestämt mig för att börja simma minsann.
Det som dock är sant i alla fall för mig är att man faktiskt börjar må riktigt mycket bättre av att sporta. När man väl bestämt sig. Och gör det.
Tsemppiä, vännen!
kram