onsdag 9 september 2009

Hur glamorös är jag egentligen?

Eller elak?

Jag blir lite orolig då jag ser vilka bloggare Bloggtoppen tycker jag kunde finna intressanta.

Är det verkligen tänkt att jag skall hitta mina själsfränder bland personer som beskriver sina bloggar eller sig själva med "jag tror på att man kan få till allt man vill om viljan finns där. Fånga de lyckliga ögonblicken och NJUT livet! Och kom ihåg: life´s to short not to wear beautiful things! så - Shopping makes us happy! :-D" och "jag skriver från hjärtat♥. Stort som litet. Livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt! Le lite extra just idag".

Bloggarna är fyllda av vita fotografier på deras vita, fullkomliga hem. Också fotografierna på deras fullkomliga, vita barn är - vita och fullkomliga.

Ja, hallå. Här sitter jag med flottigt hår, fnasiga läppar och i joggingbyxor i mitt inte så vita hem. Jag känner mig rätt oglamorös, måste erkännas.

Alternativ 1) Jag har hamnat i fel liv, så enkelt är det.
Alternativ 2) De är bättre på att beskriva det fina i sina liv.

Å andra sidan.

Jag föreslås också föredra bloggen "Fuck you right back" - och det får mig att inse att jag antingen skriver som en kratta eller så är jag bara elak.

För att inte bara vara det sista, så skall jag också påminna mig själv om att jag också hittat många av mina riktiga själsfränder och ödessystrar via bloggtoppens förslag.

Inga kommentarer: