söndag 20 september 2009

Grått.

Det känns genomgrått och trist.

Det är allt och ingenting som gör att det är grått just nu. Jag är ledsen, irriterad, trött och hängig.

Jag är nyss hemkommen efter några dagars resa, och skall iväg i morgon igen.

Jag vill bara gå och lägga mig. Jag vill bara sova. Jag kan inte gå lägga mig, för vännerna bor här fortfarande.

Inser att nästan varje mening inleds med ett "jag". Ego-jag. Tråk-jag. Grå-jag. Trött-jag. Ful-jag. Misslyckade-jag.

Så ja. Nu känns det genast bättre.

2 kommentarer:

loba sa...

Glöm inte Stark-jag, Mod-jag och Bra-jag. De bor faktiskt också där ;)

Hoppas det gråa skingrar sig snart.

Thibb som... sa...

Ååååh, tror du att det är höst-deppet som är här?! Känner mig precis likadan; bara allmänt grå, trist och hängig... Vi får gå på spa och göra en 'pick-me-up'. Gråa myskramar!