lördag 5 september 2009

Genant.

Jag vet inte varför, men, det känns genant då jag ser så-här-blir-barn-till-grejs på tv. Nej, det är inte porr jag tittar på, men scener i allt från sjukhusserier (dokumentära sådana) till helt vanliga program.

Där sitter jag i min fåtölj och tycker att det känns lite pinsamt, jag märker att jag ofta drabbas av tanken "måste det nu visas sådant också i detta program?" - och byter gärna kanal. Mest generad blir jag om min man finns i närheten.

Jag har inte blivit så tokig att jag skulle tycka att det är något fel på varken hur barn blir till eller hur de föds. Det handlar om något annat. Eventuellt hänger det ihop med att jag alltid kan komma ihåg att det är något andra klarar av, att det är något jag inte kommer att få ihop.

Men, så är det ju också konstaterat, att för mycket tv är skadligt för vem som helst.

Inga kommentarer: