söndag 9 mars 2008

Besök av bebismage.

Jag och vi har just haft besök av ett bekant par som väntar par i maj.

Tänk att ett besök av denna sorten nuförtiden föregås av en diskussion som handlar om om vi skall orka träffa dem eller ej, om vi blir glada eller ledsna då vi träffar människor som skall få eller har fått barn.

Jag får alltid dubbelskärpa mig inför besök av den här kalibern, jag måste påminna mig om att det kommande barnet på intet sätt räknas bort just ur min kvot av möjliga barn. Jag måste också komma ihåg att de har all rätt i världen att lyckas i sin familjebildning.

För, föräldraskap delas inte ut i enlighet med någon rättvisa i hela vida världen.

I övrigt har jag och min man hållit oss väldigt upptagna hela veckoslutet, vi har varit ute på en kort resa till ett annat bekant par, som tack och lov blott har katter!

Det känns som om det är lättare att vara om vi håller oss sysselsatta hela tiden.

Adoptionssak; i morgon borde vi få våra första intyg som behövs för att vi skall få anmäla oss hos adoptionsorganisationen! Jag skall försöka komma ihåg att kissa på burk (!) för att få läkarintyget som behövs...

Inga kommentarer: