måndag 3 mars 2008

Då man är sjuk bloggar man en gång i timmen.

Kanske inte en gång i timmen, men ofta i alla fall.

Då jag nu bara går hemma och släpar så tycker min kropp att den kan passa på att starta mensen samtidigt - förlåt, jag glömde varna för "direkt-på fysiska fenomen". Det lustiga är att det känns helt okej. Utan att ens titta i kalendern vet jag att det är cykeldag 28 idag, så den här gången är det variant "den gamla regelbundna klockan". Det finns andra varianter på klockan, det finns brådis-klockan, tittut-klockan, lurendrejeri-klockan och seg-klockan.

Nu skall jag säga en glad sak om adoptionsorganisationen! Trumvirvlar och det och sånt: om inte annat, så kan det hända att pappren som kom på posten, medvetenheten om att jag skall dit på en första träff i morgon har lugnat ner mig. Kanske. Eventuellt. Det är länge sedan jag har konstaterat en mensstart så lakoniskt som jag gjort det idag. Inga förhoppningar har funnits efter ägglossning, ingen skengraviditet - ingenting.

Bara mens.

Bara papper om ett infotillfälle i morgon.

Ett alternativ är ju förstås att jag resignerat. Att min skugga insett det före jag har gjort det. Att detta lösöre till kropp inte kommer att odla barn. Men, jag struntar i skuggan en stund.

Jag borde ta mig i kragen och hitta min IVF-läkares kort, det med info om hennes telefontider. Jag har för mig (hur är jag så förvirrad i dag?) att jag skulle ringa henne då mensen kom igång, det för att vi skall komma igång med runda två i IVF-cirkusen.

Ett ytterligare dilemma dök upp i och med den här förkylningsdagen. Hur mycket borde man städa då man hostar och snörvlar? Jag har tvättat två maskiner tvätt, diskar som bäst en maskin disk. Jag orkar inte göra något som inte görs av maskiner idag, hur oekologisk jag än må vara.

På tal om att städa, det fulaste jag vet är torkade vattendroppar på speglar - men, inte heller dem orkar jag göra något åt.

1 kommentar:

Thibb som... sa...

Tjena, spännande - möte med adoptionsfirman (får man kalla det så?! ;-)) Du måste berätta allt ni får lära er! Men du har rätt, hur tänker de när de lägger möten vid såna tider? Det gäller alla typer av barn-alstrande-aktiviteter, det förutsätts någonstans att är man intresserad av att skaffa barn och måste ha hjälp, ja då ska man ha möjlighet att ta ledigt alla möjliga konstiga tider + att DE inte behöver hålla dessa udda tider... suck...

Iallafall, hoppas du mår bättre. Och när du en dag orkar, känner för det, har lust, får du gärna berätta mer om de issues du har med din man... Kanske kan ge en annan lite input om hur man ska hantera det... Du får gärna använda min mailadress om du vill hålla det lite mer privat.

KRAMISAR!