tisdag 25 mars 2008

You're my heart, you're my soul.

Kors i taket! Kors i taket! Kors i taket!

(...på tal om verkligt absurda ord och uttryck, kanske just det här "kors i taket" hänger ihop med att det är svårt att få ett kors ritat / ristat / hängt / valfritt / övrigt i taket? Att den gång man blir så överraskad att man verkligen vill ha ett kors i taket, ser till att man får dit det?)

Jag har aldrig varit känd som den som kan hålla mig till saken...

Det är inget fel på mitt hjärta!

Kors i taket! Kors i taket! Kors i taket!

Det underliga ljudet, de underliga snabba mellanslagen finns förstås kvar och nej, det får inte ens att se mitt hjärta om man tittar från den vänstra sidan av bröstet, men det är inget egentligt fel!

På grund av en ytterst sned bröstkorg har mitt hjärta flyttat på sig, lite till vänster och trycker nu på en av de större ledningarna som går till min lunga. Så alltid då jag andas så får just den ledningen jobba lite extra för att luft skall komma in och framför allt komma ut. Bliblablibla - men, alla test visar på att mitt hjärta borde leva med mig tills jag dör! Det såg dessutom ut som och lät som ett ungt, starkt hjärta sade den sista kardiologen jag träffade.

Hurra!

Trots att det kunde ses som blott ett steg tillbaka till ruta ett efter denna lilla minusrunda på en vecka, så känns det som om det finns all orsak att fira också detta lilla framsteg, denna lilla glädjens nyhet.

Nu hoppas jag att jag en dag skall få lyssna på ett lite mindre hjärta slå i mig.

2 kommentarer:

Thibb som... sa...

Gumman, vad härligt, vilka FANTASTISKA nyheter! Det är bara friska hjärtan överallt kring oss, lyckliga vi alla! ;-)

Och snart är det din tur, jag tror på din IVF denna gången, du ska se att det blir två!!

KRAMISAR!!

Lilla J sa...

Yay!!! Grattis!! Vilka härliga nyheter! Klart du ska fira!

Kram