söndag 11 oktober 2009

En liten bil.










En liten leksaksbil är införskaffad för morgondagens besök. Jag kollade det med mamman i familjen, frågade om det är okej att hämta med oss något litet. Beskedet var att små leksaksbilar alltid är välkomna, i synnerhet då man frågar barnet.
Jag var en tur in till stan i helgen, passade samtidigt på att köpa systersonen A en födelsedagspresent, systersonen A firar sin treårsdag under den kommande veckan. Lille A får en Alfons Åberg-bok i gåva - "God natt, Alfons Åberg".
Åh, det är så svårt att hålla fingrarna i styr då jag får en chans att införskaffa gåvor åt de små. I synnerhet bokhandlarna får mig att gå fullkomlig bärsärkagång - det är främst böckerna som påminner om min egen barndom som får mig att bli totalnostalgisk. Lilla tummen, Barbapapa, Alfons Åberg, Tanterna i de olika färgerna och ja, det finns mängder av favoriter.


Jag märker att morgondagens besök börjar pocka på, hur i hela vida världen skall jag komma ihåg att fråga allt det jag skulle vilja ha svar på? Vad måste jag absolut få veta?

1 kommentar:

loba sa...

Barbapappa var min stora favorit! Jag blir själaglad när jag ser nyutgåvorna och samlar på mig tills bästa mosterstrollet kommer upp i rätt ålder. Precis som du har jag svårt att hålla fingrarna i styr bland bokhandelns barnhyllor.

Det kommer att gå bra imorgon, men jag håller tummar ändå. Lycka till.

Varma tankar.