onsdag 7 oktober 2009

Ränder som aldrig går ur.

Jag kopplar fortfarande fel i många fall. Ömma bröst kunde betyda graviditet. Ömma bröst betyder mens.

Fortfarande, trots att jag vet att det sista påstående alltid kommer att vara orsaken i mitt fall (om jag inte råkade ut för något våldsamt, då) då mina bröst ömmar, så tar mina tankar sig alltid en omväg. En omväg via "tänk om..."

Det finns absolut ingen orsak att tänka tanken "tänk om", men lik förbannat hinner jag inte få fast dedär synapserna som bär iväg mot idel solsken och otroliga överraskningar. Det gör mig lite arg. Och lite glad. För tydligen stämmer det, hoppet är, även om det är idiotens hopp, det sista som överger människan.

För att vara övertydlig här, så att ni inte tror att jag sitter här och inbillar mig saker, så är det verkligen dags för mens för denna flicka. Inget annat.

Och mina bröst ömmar.

Inga kommentarer: