måndag 12 oktober 2009

Groggy.

Det är väldigt sällan jag är tvungen att ta till hjälp i tablettform för att kunna sova.

I går valde jag att göra det till en sådan kväll. Blandingen av en överaktiv (jo, det är delvis mitt eget fel) helg och medvetenheten över arbetsbördan som väntar denna vecka gjorde att jag valde att göra det lätt för mig själv.

Jag slocknade på ett sätt som kunde liknas vid ett elavbrott i staden och var totalt utslagen tills klockan väckte mig.

Under dagens lopp har jag varit ett levande bevis för vad det är med tabletterna som gör att jag gärna sover en naturlig sömn.

Jag känner mig som en långsam, berusad, omtöcknad amöba som glider (snubblar) över kontorslandskapet. Usch. Det är först nu, långt in på eftermiddagen, som jag börjar känna igen mig själv.

Skulle det inte vara för dagen-efter-effekten skulle jag gärna somna in instant varje kväll. Men, det här tillståndet är inte klokt. Då är det ändå en verkligt lightvariant jag kör, jag undrar hur borta jag skulle vara med ett tuffare artilleri.

Jag hoppas jag nyktrat till före kvällningen.

2 kommentarer:

Tingeling sa...

Får jag fråga vad det är för slags tabletter du tar/tog? Och hur mycket? Jag brukar sällan vara väldigt groggy nästa morgon, men så tar jag bara en halva eller EN HALV HALVA per gång (Somnor) också.

Håller tummarna stenhårt för att allt ska gå fint och kännas bra ikväll - väntar på rapport!
kram du!

Eludie sa...

Solklart att du får fråga! Remeron heter mina tabletter, hjälper mot allt...
Får mig att somna, gör mig glad och gör mig tjock.
Remeron skrivs alltså också ut som läkemedel vid ångest och matsvårigheter. Just nu är det bara sömnen som vållar problem ibland och då är de övriga positiva effekterna inte alltid de jag önskar mig...

En tablett krävs för att jag skall somna som folk, nu kommer jag inte ihåg hur starka de tabletter jag har är.