onsdag 14 oktober 2009

...för jag har redan testat allt.

Taggad - och stolt - av mitt förra inlägg så slog det mig, att jag faktiskt redan testat allt.

Du milde, det är inte klokt vilka saker man kan gå på då man är desperat.

Skriver en kvinna som räknat dagar och prickat in de osäkra dagarna, som köpt test för att vara på den allra säkraste sidan, som legat kvar i sängen i timmar för att alla simmare skulle hitta fram, som också legat kvar i timmar med en kudde under baken, för att samma vilsna simmare skulle träffa rätt.
Samma kvinna slutade bada bastu och kaffet skippade hon också. Rökte gjorde hon aldrig, men hon hade nog slutat med det också om det gått.
Samma kvinna började plötsligt äta en massa vitaminer och tillskott hon tidigare knappt kunde stava till och jo, hennes intag av den mirakulösa hostmedicinen - vi talar om flaskor här. Grapefrukt och -juice, det är väl ändå egalt att det smakar illa då slemhinnorna glänser fina? Att samma kvinna både gick upp och ner i vikt, det är inte konstigt med de underliga ryck hon utsatte kroppen för.

Det finns säkert några smarta tips jag glömde att räkna upp här, men, jag är helt säker på att jag testade dem alla.

Jag blir alldeles matt av blotta tanken på alla tips. Det mest avancerade jag behöver tänka på i dagens läge är väl julklappstips.

2 kommentarer:

Tingeling sa...

Jaa-a du. Det är inte lite man gjort och testat. Fast det finns de som är värre! :)

KaKi sa...

Jodu... Allt man testat, och när alla "tips" var tillända - alla gånger jag testat läkemedelskombinationer som aldrig rekommenderats mig (som ju är svensk singel och därmed har lite strul att finna läkare som skriver ut) och alla gånger jag bara fått hoppas att sista ultraljudet i alla fall inte ska visa något farligt (för detta kan inte förklas på sjukhuset precis)

För att inte tala om de snygga tipsen om att en orgasm definitvt hjälper i samband med att man vill bli gravid - lös den på en klinik eller i värsta fall ett danskt tåg!

I sista änden känner jag mig mest full i skratt inför IVFerna... För nu har jag liksom gett upp alla de där knasiga ideerna. Tror jag i alla fall...

Och ja, jag läser dig fortfarande även om jag oftast inget säger