fredag 8 februari 2008

En flaska vin hjälper alltid.

Jag är nog inte den vassaste kniven i lådan.

Så trött och ledsen igår.

Motade iväg mannen på filmkväll med kompisarna. Han var inte speciellt motvillig, jag förstår honom så väl. Det känns som om vi påminner varandra om att vi är misslyckade, att vara tillsammans blir ett likamed en påminnelse om hur ledsen man kan vara. Tillsammans, ensamma och ensamma tillsammans.

Så, mannen gick iväg.

Jag grät i duschen.

...och bestämde mig för att bestraffa världen. Genom att dricka en hel flaska vin. Hur fint är inte det? Här har jag gått omkring och levt mitt lilla sorgliga helgonliknande liv i oceaner av tid - och blir det några barn?

Nej.

Så det är lika så bra att ta hela flaskan.

Inte ens jag orkar nu banna mig själv för att jag besudlar min kropp på detta sätt, och jag är verkligen toppklass då det kommer till självförakt.
Jag kan ju besudla hur mycket och hur länge som helst. Det är ju flere månader kvar innan jag ens skall försöka mig på att vara fruktbar igen.

Jo. Jag lyckades inte få mig i säng innan min man kom hem. Behöver jag säga att det var just det han behövde se just nu, det han såg?

Älskvärda, ofruktbara frun, med en hel flaska rödvin i sig.

Vackert, vackert.

Inga kommentarer: